سلامت نیوز : مدیر كل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در اجرای قانون جدید مبارزه با مواد مخدر كه براساس آن بر درمان اجباری معتادان تاكید شده مراكز درمان اجباری اعتیاد در هر یك از استان های كشور ایجاد می شود.
 
محمدباقر صابری زفرقندی در گفت و گو با ایرنا افزود: هر استان باید دستكم یك مركز درمان اجباری اعتیاد داشته باشد و امیدواریم این مراكز تا پایان امسال در تمام استان ها ایجاد شود.
وی اظهار داشت: پروتكل مربوط به مراكز درمان اجباری اعتیاد، تدوین و ابلاغ شده است و امیدواریم با اجرایی شدن این پروتكل، گام بزرگی برای رسیدن به اهداف كاهش آسیب های ناشی از سو مصرف مواد برداشته شود.
زفرقندی خاطرنشان كرد، طبق قانون، افرادی كه متجاهر به اعتیاد هستند اما به مراكز درمانی مراجعه نمی كنند از سوی دستگاه قضایی به درمان در مراكز درمان اجباری محكوم می شوند.

**داروهای موجود در بازار برای درمان اعتیاد كفایت می كند
مدیر كل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: داروهای موجود در بازار كشور برای درمان اعتیاد كفایت می كند.
زفرقندی با بیان اینكه اكنون كمبودی از نظر دارو برای درمان اعتیاد در كشور وجود ندارد،
اظهار داشت: با این حال ممكن است برخی داروهای جدید به صورت آزمایشی در كشورهای دیگر استفاده شود.
زفرقندی گفت: ورود داروهای جدید به كشور باید به تایید مراجع ذی صلاح جهانی برسد.

**شربت تریاك خاصیت سم زدایی ندارد
مدیركل درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان كرد، شربت تریاك موسوم به اپیوم تینگچر برای درمان های نگهدارنده موثر است و خاصیت سم زدایی ندارد.
زفرقندی اظهار داشت: این شربت برای گروه ها و موارد خاص كاربرد دارد بطوریكه این دارو معمولا برای معتادان مبتلا به سو مصرف مواد افیونی و در مراحل خیلی شدید اعتیاد، استفاده می شود.
وی یادآور شد، عرضه شربت تریاك بیشتر بخاطر آن صورت می گیرد تا معتادان از داروهای مخدر غیرقانونی و قاچاق كه مضرات فراوانی دارد، استفاده نكنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha