شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 295743

همان‌طور که بدن نیاز به مواد مغذی دارد، موی سر هم نیاز به مواد مغذی دارد.در این مطلب می‌خواهیم برخی مواد غذایی را که باید در رژیم غذایی‌تان باشد تا از ریزش مو جلوگیری شود، مرور کنیم.

8 خوراکی برای متوقف کردن ریزش مو

سلامت نیوز:همان‌طور که بدن نیاز به مواد مغذی دارد، موی سر هم نیاز به مواد مغذی دارد.در این مطلب می‌خواهیم برخی مواد غذایی را که باید در رژیم غذایی‌تان باشد تا از ریزش مو جلوگیری شود، مرور کنیم. 

آب چغندرآب چغندر

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، تازه، سرشار از کربوهیدرات، پروتئین، پتاسیم، کلسیم، ویتامین بی و ویتامین سی است. این نوشیدنی را روزانه بنوشید تا مخاذن این مواد مغذی در بدن‌تان پر شود. در این‌صورت ریزش مو متوقف خواهد شد.

 عدس

عدس‌ پر از مواد غذایی سالم همچون آهن، روی، پروتئین و بیوتین  است. همچنین دانه سویا و لوبیا قرمز هم برای پیشگیری از ریزش مو عالی هستند. پس اطمینان حاصل کنید که به‌طور منظم از این حبوبات مصرف می‌کنید. 

اسفناج

سبزیجات برگ‌دار همچون بروکلی، کلم پیچ، شنبلیله و اسفناج به حفظ سلامت فولیکول‌های مو کمک و همچنین گردش چربی پوست سر را نیز تسهیل می‌کنند. این سبزیجات تامین کننده بتا کاروتن، فولات، ویتامین سی و آهن هستند. 

تخم مرغ

تخم مرغ، منبعی غنی از پروتئین، روی، سلنیوم، سولفور و آهن است.روی، ماده‌ای است که برای ترمیم بافت پوست سر و تضمین صحت عملکرد غدد چربی در اطراف فولیکول‌های مو ضروری است. همچنین کمبود آهن هم از علل شناخته شده‌ ریزش موست.پس مطمئن شوید که به اندازه‌ کافی آهن مصرف می‌کنید. این مواد به اکسیژن رساندن به فولیکول‌های مو و سالم نگه داشتن آن‌ها کمک می‌کند. 

گردو

گردو حاوی اسید‌های چرب امگا۳، ویتامین E و بیوتین است.این مواد مغذی از سلول‌های مو‌ی شما در برابر آسیب‌هایی که معمولا به‌خاطر تابش زیاد نور آفتاب پدیدار می‌شود، محافظت می‌کند.گردو حاوی مس نیز هست. مس به غنی سازی رنگ طبیعی مو‌های شما کمک می‌کند. پس از همین امروز سالادتان را به  کمی روغن گردو آغشته کنید.

 مریم گلی

قرن‌هاست مردم بر این باورند که مریم گلی از ریزش مو پیشگیری می‌کند. مصرف روزانه روغن مریم گلی یا خود مریم گلی به‌عنوان ادویه، فرایند بازسازی پوست بدن را بهبود می‌بخشد.

بدین معنی که پوست و مویی سالم‌تر پیدا خواهید کرد.عصاره مریم گلی را به شامپوی خود بیفزایید یا چای غلیظ مریم گلی بنوشید تا رشد موهای‌تان را تحریک کنید.

 زغال اخته

تمام میوه‌ها سرشار از مواد مغذی هستند اما زغال اخته‌ها پر از ویتامین سی اند. ویتامین سی باعث می‌شود گردش خون در پوست سر بهتر شود و از رگ‌های خونی ظریف که مواد غذایی فولیکول‌های مو را تامین می‌کنند، مراقبت شود.کمبود ویتامین سی در برنامه‌ غذایی شما، می‌تواند مو‌های شما را مستعد خشکی و شکنندگی کند.

 ماهی قزل آلا

ماهی قزل‌آلا انباری از پروتئین و ویتامین دی است، دو ماده‌ای که اجزای کلیدی مو‌هایی سالم و قوی به‌حساب می‌آید. این ماهی آب‌های شیرین، منبع بزرگی از اسید‌های چرب امگا۳ هم هست، اسیدی که مورد نیاز غشای سلولی و چربی طبیعی محافظ پوست سر است.            

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha