یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 295777

ترجیح بر این است كه از بیرون غذا نخرید؛ به‌ویژه اگر غذا گرم‌كردنی نیست. اگر مجبور به خرید غذا شدید، غذای قابل گرم‌كردن، بدون چربی و شیرینی را انتخاب كنید.

توصیه‌های سلامتی

سلامت نیوز:ترجیح بر این است كه از بیرون غذا نخرید؛ به‌ویژه اگر غذا گرم‌كردنی نیست. اگر مجبور به خرید غذا شدید، غذای قابل گرم‌كردن، بدون چربی و شیرینی را انتخاب كنید.

بشویید و الكلی كنید: به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، به محض رسیدن به محل كار، دستكش‌ها و ماسك را دور بیندازید و وسایل داخل كیف، میز كار و وسایل روی آن را الكل‌پاشی كنید. صورتتان را هم بشویید.

فقط از منزل: میوه، تنقلات و غذا را از منزل بیاورید. همه آنها را داخل یخچال بگذارید. پیش از خوردن هركدام، دست‌ها را كامل و دقیق به مدت 20 ثانیه بشویید.

روباز ممنوع: از خریدن یا خوردن خوراكی‌ها یا نوشیدنی‌هایی كه بسته‌بندی نیستند، پرهیز كنید.

سفارش ممنوع: ترجیح بر این است كه از بیرون غذا نخرید؛ به‌ویژه اگر غذا گرم‌كردنی نیست. اگر مجبور به خرید غذا شدید، غذای قابل گرم‌كردن، بدون چربی و شیرینی را انتخاب كنید.

گرم كنید: پیش از خوردن غذا و نان، آنها را حتما و به‌طور كامل گرم كنید.

تنقلات سالم: حتما به‌عنوان میان‌وعده از تنقلات سالم استفاده كنید.این تنقلات باید به شكل بسته‌بندی شده باشند و پیش از مصرف، پاكت یا قوطی آنها را بشویید یا با الكل ضدعفونی كنید.

میوه و آب: میوه‌های كم‌كالری را انتخاب كنید تا اضافه‌وزن دوران قرنطینه جبران شود! بطری آب هم كنار دست‌تان بگذارید. میوه‌ها را در منزل شسته و آنها را از ظرف یا كیسه خارج نكنید. بطری آب را هم شسته یا ضدعفونی كنید.

یك‌بار مصرف: اگر امكان خرید و استفاده از ظرف یك‌بار مصرف سازگار با محیط زیست را دارید، این كار را هر روز انجام دهید. درغیر این صورت، قاشق، چنگال و لیوان را به منزل برده، بشویید و همراه خودتان بیاورید. از اسكاچ مشترك داخل آبدارخانه استفاده نكنید؛ حتی اگر با وجود تاكید به بسته بودن آبدارخانه و آشپزخانه، در محل كار شما این مكان‌ها تعطیل نیست.

كیسه‌ای و بسته‌بندی: چای و قهوه، پای ثابت نوشیدنی‌های محل كار هستند. یك بسته چای و چند بسته قهوه فوری داخل كشوی میز داشته باشید و فقط از همان‌ها استفاده كنید.

ورزش كنید: سعی كنید بعد از نشستن و حركت نكردن، به هر شكل ممكن تحرك بدنی را بالا ببرید و با هر بهانه‌ای از صندلی خود بلند شوید؛ برای مثال به جای آسانسور با پله در طبقات بالا و پایین بروید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha