رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، از نهایی شدن نسخه ویرایش شده سند ملی سالمندی پس از تایید سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

تصویب سند ملی سالمندی و برخورد با سالمندآزاری

سلامت نیوز:رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور، از نهایی شدن نسخه ویرایش شده سند ملی سالمندی پس از تایید سازمان برنامه و بودجه خبر داد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آفتاب یزد ،حسام ‌الدین علامه، گفت: سند ملی سالمندی که در سال ۱۳۹۸ تهیه شده، یک ویرایش آماری در برخی از بخش ها لازم داشت، چراکه بحث آماری آن، کاری تحقیقی بود؛ به همین منظور، این سند برای سازمان برنامه و بودجه ارسال شد که منتظر تایید آن هستیم تا همراه با پیوست آن، که شامل راهکارها و سیاست‌ های اجرایی سند ملی است، به دستگاه‌ ها ابلاغ شود.

اما در این بازه زمانی، در حال تهیه دستورالعمل در حوزه سالمندی برای دستگاه‌ های عضو شورای ملی سالمندی هستیم، به این معنا که نقشه جامع مدیریت موضوع سالمندی در هر دستگاه، چه در بحث ساختاری و چه در حوزه برنامه‌ ریزی و چه در حوزه فرآیندها و پروتکل‌ های اجرایی و مسائل همکاری ‌های بین ‌بخشی و چه در حوزه پایش و نظارت و بودجه و منابع انسانی و فیزیکی تهیه شود.

او افزود: چنانچه بخواهیم در مقوله سالمندآزاری مداخله ‌ای موثر و صحیح انجام دهیم، در کنار حساس ‌سازی سالمند و جامعه و اطلاع‌ رسانی به سالمند برای اینکه اطلاع یابد که موارد سالمندآزاری چیست و در مواقع سالمندآزاری چه اقدامی و مشاوره ‌ای باید انجام شود، باید آموزش‌ های لازم را به مراقبین سالمند و به اعضای خانواده ‌ای که از سالمند نگهداری می‌ کنند، ارائه دهیم. در غیر این ‌صورت، با این حساس ‌سازی، باعث افزایش تنش بین سالمند و اعضای خانواده‌ اش و یا در حقیقت مراقبین سالمند می ‌شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha