شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر: 29587

یک مدرس دانشگاه به جوانان توصیه می کند اینقدر در چت ، ایمیل و موبایل، به یکدیگر ابزار علاقه نکنند، چون اگر کارشان به ازدواج کشید، دیگر چیزی از عشق باقی نمانده که به همدیگر عرضه کنند.

سلامت نیوز : یک مدرس دانشگاه به جوانان توصیه می کند اینقدر در چت ، ایمیل و موبایل، به یکدیگر ابزار علاقه نکنند، چون اگر کارشان به ازدواج کشید، دیگر چیزی از عشق باقی نمانده که به همدیگر عرضه کنند.
دکترهادی  پورشافعی، به برنا گفت: "در صورتی که دختر و پسر پیش از ازدواج به یکدیگر ابزار عشق زیادی داشته باشند، پس از ازدواج مطمئنا زن و مرد دیگر حرف جدیدی را نمی‌توانند به هم بگویند. دیگر نمی‌توانند نیازهای عاطفی یکدیگر را برآورده کنند، چون این نیازها را قبل از ازدواج برآورده کرده‌اند."

به عقیده او ابراز علاقه‌های قبل از ازدواج بیشتر کاذب هستند و اگر موجب تشکیل خانواده شوند، قدرت تحکیم و تداوم زندگی را ندارند: "شاید زوج‌ها در یک، یا دو ماه اول پس از ازدواج، احساس رضایت کنند، اما پس از آن مشکلاتی به وجود می‌آید. مثلا به یاد دوست قدیمی خودشان می‌افتند و این مساله، زندگی را با مشکلاتی مواجه می‌کند و تفاهم و صمیمیت‌ را کم می کند."

نظارت خانواده ها کم رنگ است

پورشافعی با کمرنگ توصیف کردن نظارت خانواده ها بر روابط دختر و پسر گفت: " متاسفانه ارتباط‌هایی که در جامعه از طریق ایمیل، چت و موبایل بین دختر و پسر انجام می‌گیرد، در سایه بی‌اطلاعی، عدم کنترل و نظارت خانواده‌ها انجام می‌گیرد. می‌توان گفت بیش از 95 درصد این ارتباط‌ها تحت نظارت خانواده‌ها نیست. جلوی این ارتباط‌ها را نمی‌توان گرفت؛ نمی‌توان تلفن و اینترنت را جمع‌آوری کرد. کنترل و نظارت پدر و مادر مهم است. اگر شرایط تربیتی و اعتماد در خانواده باشد،پدرها و مادرها می‌توانند در همان ابتدای شروع این ارتباط، جلوی توسعه آن را بگیرند. بیشترین آسیبی که خانواده‌ها قبل از ازدواج متحمل می‌شوند، ارتباطات بی‌حدی است که بدون نظارت انجام می‌گیرد."

آمارهای رسمی نشان می دهد سالانه نزدیک به 130 هزار مورد طلاق در دفاتر رسمی ثبت می شود و گفته شده تعداد طلاقهای ثبت نشده و عاطفی، سالانه دو برابر این میزان است. ایران در سالهای اخیر دچار بحرانهای متعدد خانواده شده که کاهش رشد ازدواج و افزایش طلاق از آن جمله است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha