سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 295902

زردچوبه ممکن است معروف ترین ادویه ضد التهابی باشد، اما بسیاری از ادویه های دیگر نیز وجود دارند که فواید قابل مقایسه ای را ارائه می دهند. تحقیقات نشان می دهد که این مزایا تا حد زیادی ناشی از اثرات ضد التهابی ناشی از ترکیبات بیولوژیکی فعال در ادویه ها است. تحقیقات همچنین حاکی از آن است که مصرف کلی ادویه ها نه فقط مصرف یک ادویه خاص تأثیرات درمانی ضد التهابی قدرتمندی دارند که در مناطقی مانند هند مشاهده می شود.

۷ نوع از بهترین ادویه ها برای مبارزه با التهاب

سلامت نیوز:  زردچوبه ممکن است معروف ترین ادویه ضد التهابی باشد، اما بسیاری از ادویه های دیگر نیز وجود دارند که فواید قابل مقایسه ای را ارائه می دهند. تحقیقات نشان می دهد که این مزایا تا حد زیادی ناشی از اثرات ضد التهابی ناشی از ترکیبات بیولوژیکی فعال در ادویه ها است. تحقیقات همچنین حاکی از آن است که مصرف کلی ادویه ها نه فقط مصرف یک ادویه خاص تأثیرات درمانی ضد التهابی قدرتمندی دارند که در مناطقی مانند هند مشاهده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مصرف مداوم این ۷ ادویه با اثرات ضد التهابی می تواند یکی از بهترین راه ها برای استفاده از مواد غذایی به عنوان دارو باشد.

فلفل سیاه

“طلای سیاه” به این صورت است که معامله گران ادویه صدها سال پیش به دلیل ارزش پولی آن، به فلفل اشاره می کردند، و ما هنوز ممکن است بخواهیم آن را امروز بخاطر فواید سلامتی به همین نام بنامیم. علفهای سیاه فلفل حاوی ترکیبات مختلفی هستند که اثرات ضد التهابی دارند و حتی باعث افزایش جذب کورکومین (ترکیب اصلی در زردچوبه) می شوند.

زنجبیل

زنجبیل به طور گسترده ای به عنوان درمانی برای مشکلات خفیف هضم و حالت تهوع شناخته شده است، زنجبیل حاوی یک ترکیب فعال به نام ۶-Gingerol است که به لطف یک اثر ضد درد کوچک، التهاب و درد را کاهش می دهد. به همین دلیل ، بنیاد آرتریت، زنجبیل را به عنوان بهترین ادویه برای مبتلایان به آرتروز توصیه می کند. مطالعات همچنین حاکی از آن است که اثرات ضد التهابی زنجبیل نیز ممکن است اثرات مثبتی بر دیابت و آلزایمر داشته باشد و فواید آن بعد از مصرف هر دو زنجبیل خشک شده و تازه دیده شده است.

فلفل قرمز

ترکیب موجود در فلفل قرمز، کپسایسین، همان ترکیبی است که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی فلفل قرمز به ویژه در هنگام سرطان ایجاد می کند. در حقیقت، تحقیقات نشان می دهد که کپسایسین توانایی مهار ترکیبات التهابی مرتبط با سرطان را برای جلوگیری از سرطان و یا توقف رشد سلول های سرطانی دارد. این ترکیب همچنین در هنگام تسکین درد و کاهش کلسترول مزایای بالقوه ای دارد.

دارچین

دارچین می تواند در کاهش قند خون، کاهش کلسترول، مدیریت بیماری های عصبی و متوقف کردن تکثیر برخی از سرطان ها نقش درمانی داشته باشد.

میخک ها

آنتی اکسیدان ها بخش مهمی از یک رژیم ضد التهابی هستند زیرا باعث جلوگیری از ایجاد رادیکال های آزاد از ایجاد التهاب جدید می شوند و در بین ادویه ها، میخک ها برخی از بالاترین فعالیت های آنتی اکسیدانی را دارند. Eugenol ، ترکیب فعال موجود در میخک نیز به نظر می رسد که مسیرهای التهابی را مهار می کند تا پیشرفت آسم و رشد سلولهای سرطانی را مهار کند. در حال حاضر تحقیقات در حال بررسی پتانسیل اوژنول برای درمان دیابت و افسردگی است.

رزماری

رزماری حاوی ترکیبات بیولوژیکی فعال است که اثرات ضد التهابی را القا می کند، به ویژه بر مغز و روده تأثیر می گذارد. از آنجا که افسردگی ناشی از افزایش مسیرهای التهابی در بدن و همچنین تغییر در محور روده – مغز است، برخی تحقیقات نشان می دهند که رزماری می تواند با کاهش التهاب مغزی و تعادل مجدد باکتری های روده  در درمان افسردگی نقش موثری ایفا کند.

زردچوبه

به دلیل پتانسیل ضد التهابی، زردچوبه محبوبیت خود را افزایش داده است، حتی برای بسیاری از افراد زردچوبه یک مکمل روزانه است. فواید آن از کورکومین ناشی می شود، ترکیبی که به نظر می رسد سیتوکین های التهابی را مهار کرده و رادیکال های آزاد را از ایجاد التهاب جدید مسدود می کند. این اقدامات به همین دلیل است که برخی از زردچوبه ها با ارائه محافظت عصبی و ارائه مزایا یا محافظت برای کلیه شرایط دیگر، زردچوبه را به عنوان درمانی برای آلزایمر معرفی می کنند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha