سلامت نیوز : یک متخصص آسم و آلرژی گفت: واکنشهای آلرژیک به گرده های گیاهان، گرد و غبار، پوسته های حیوانی، قارچها و نیز غذاها، باعث انسداد سینوسها و سر درد می شوند.
به گزارش مهر، دکتر سید حسام الدین نبوی زاده با بیان این مطلب افزود: سردرد یکی از مشکلات عمده مردم جهان است که هر ساله هزینه بالایی بابت ویزیت و درمان این عارضه به مردم تحمیل می شود.

وی تصریح کرد: در اکثر موارد سردرد به علت فشارهای عصبی است و به راحتی درمان می شود اما سردردهای طولانی، تکرار شونده، سردردهای همراه با تهوع، تب و یا سردردهایی که با میزان مصرف بالای داروهای ضد درد تسکین می یابند، احتیاج به معاینه پزشک دارند.

این فوق تخصص آسم و آلرژی با بیان اینکه در مواردی که علل آلرژیک باعث سردرد شود، تاکید کرد: درمان زمینه ای علل آلرژیک می تواند باعث رهایی از درد سینوسی برای مدت طولانی شود. همچنین درمانهای به کار رفته شامل آنتی هیستامین ها، ضد احتقان ها، استروئیدهای داخل بینی و کرومولین نیز می تواند در رفع این نوع سردرد موثر باشد.

نبوی زاده  با اشاره به اینکه گاهی ایموتراپی نیز ممکن است موثر باشد و همچنین فرد باید تلاش کند از عامل حساسیت زا دوری نماید، گفت: آلرژی غذایی می تواند شروع کننده سردردهای میگرنی شود که با محدود کردن و اجتناب از آنها، فرد بهبودی را تجربه می کند.

وی افزود: مواد افزودنی به غذاها از جمله مونوسدیم گلوتامات، تیرامین موجود در پنیر، فنیل اتیل امین موجود در شکلات و شیرین کننده مصنوعی آسپارتام از جمله دیگر عوامل ابتلا به سردرد است.

نبوی زاده با اشاره به اینکه سردردهای خوشه ای نیز در بعضی مواقع با عوامل آلرژیک مرتبط است، گفت: شناسایی این عوامل می تواند زمینه ساز بهبودی فرد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha