سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 295923

کمتر خانمی پیدا می‌شود که از آثار فوق العاده عسل برای پوست صورت آگاه نباشد، اما عسل را با چه ترکیباتی و در کدام نواحی استفاده کنیم و چه تاثیراتی روی پوست صورت ما خواهد داشت؟در ادامه به بررسی و معرفی عسل به عنوان یک معجزه گر پوست، می‌پردازیم.

معجزات پوستی با عسل

سلامت نیوز:کمتر خانمی پیدا می‌شود که از آثار فوق العاده عسل برای پوست صورت آگاه نباشد، اما عسل را با چه ترکیباتی و در کدام نواحی استفاده کنیم و چه تاثیراتی روی پوست صورت ما خواهد داشت؟در ادامه به بررسی و معرفی عسل به عنوان یک معجزه گر پوست، می‌پردازیم. 

پوستت را روشن کن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اگر پوست صورت شما لکه‌های تیره دارد یا دچار آکنه شده‌اید، به شما ترکیب عسل و روغن زیتون را پیشنهاد می‌کنم .عسل به واسطه داشتن خاصیت ضد باکتریایی و مرطوب کننده می‌تواند پوست‌تان را از شر نقاط لکه دار تیره و آکنه خلاص کند. 

خداحافظی با چروک‌ها

استفاده از عسل به عنوان ماسک، رطوبت پوست شما را بالا خواهد برد و صورت نرم‌تری خواهید داشت. عسل به عنوان یک آب‌رسان طبیعی به از بین بردن چروک‌های صورت شما کمک خواهد کرد، ضمن این‌که آنتی اکسیدان موجود در آن، منجر به تاخیر در روند پیری پوست خواهد شد. 

مرطوب کننده قوی

اگر پوست خشک و حساسی دارید، ترکیب عسل و ماست را به عنوان ماسک امتحان کنید .عسل به درمان پوست‌های خشک کمک می کند و آن را مرطوب نگه می‌دارد، همچنین اگر لب های شما پوسته پوسته می‌شود، می‌توانید برای نرم کردن ،عسل را روی لب‌ها بگذارید و مالش دهید تا جذب شود.  پیشنهاد چند ماسک صورت با عسل

 عسل و زردچوبه

این ترکیب به علت خواص ضدالتهابی زردچوبه برای کاهش جای زخم و آکنه موثر است، منافذ پوست شما را تمیز می کند و پوست مرده را از بین می‌برد. 

عسل و روغن نارگیل

روغن ‌نارگیل در بیشتر محصولات زیبایی، مورد استفاده قرار می‌گیرد و ترکیب آن با عسل یک مرطوب کننده قوی است و خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد و به علت رطوبت خوبی که به پوست می‌دهد، مانع از بروز آکنه‌های احتمالی خواهد شد. 

عسل و لیمو ترش

لیموترش سرشار ازویتامینC  است.ترکیب لیمو ترش با عسل به مرور زمان پوست شما را سبک‌تر می‌کند و به علت داشتن آنتی اکسیدان، رادیکال‌های آزاد را از بین می برد و باعث تولید کلاژن می‌شود.

 شیر و عسل

اسید لاکتیک موجود در شیر باعث آب‌رسانی به پوست و کاهش آکنه‌ها می شود و پوست خشک را بهبود می‌بخشد ، همچنین ترکیب شیر و عسل به عنوان یک پاک‌کننده عالی برای پوست عمل و منافذ پوست را از وجود باکتری‌‌ها و میکروب‌‌ها خلاص می‌کند و مانع از به وجود آمدن لک در پوست خواهد شد. 

شکر وعسل

ترکیب شکر و عسل مثل یک اسکراب عمل می کند، سلول‌‌های مرده پوست را از بین می‌برد، منافذ را باز می‌کند و سبب خواهد شد پوست‌تان دچار آکنه، جوش‌های سرسیاه و لک نشود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha