شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 29593
سلامت نیوز : تغییر در اندازه و شکل خال ها، دارابودن حاشیه نامنظم، خونریزی از خال، احساس خارش، سفت شدن، متورم شدن در هرنوع ضایعه پوستی از علائم ونشانه های هشداردهنده است كه توصیه می شود افراد بامشاهده این علائم سریعا به پزشك متخصص پوست مراجعه كنند.
دكترپریچهركفایی،متخصص پوست  در خصوص تعریف سرطان پوست اظهارداشت: سرطان پوست به معنی تكثیر بیش از حد وغیرقابل كنترل سلولهای پوست است.
وی ادامه داد: سرطان بازال از خوش خیم ترین و شایعترین نوع سرطان پوست است وملانوم بدخیم ترین نوع سرطان پوست محسوب می شود.
دكتر كفایی بااشاره به این كه مهمترین عامل ایجادكننده در سرطان های پوست تماس مستمر با نورخورشید وآفتاب است تصریح كرد: كشاورزان وافرادی كه بنابه اقتضای شغلشان درمعرض نورخوشید قراردارند ببیشتر به سرطان بازال مبتلا  می شوند. وی عواملی همچون؛ژنتیك ، تماس باموادشیمیایی را ازدیگر عوامل مستعدكننده سرطان پوست عنوان كرد.
وی ضمن اشاره به  نشانه‌های هشدار دهنده سرطان های پوست گفت:  تغییر در اندازه و شکل خال ها، دارابودن حاشیه نامنظم، خونریزی از خال، احساس خارش، سفت شدن، متورم شدن در هرنوع ضایعه پوستی از علائم ونشانه های هشداردهنده است كه توصیه می شود افراد بامشاهده این علائم سریعا به پزشك متخصص پوست مراجعه كنند.
دكتركفایی توصیه كرد:افراد بامشاهده ضایعات برجسته پوستی كه به شكل زخم هستند  وهمچنین زخمهایی كه به سرعت بهبود نمی یابد به پزشك متخصص پوست مراجعه كنند.
وی درخصوص راهكارهای پیشگیری در سرطان پوست توصیه كرد:اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب با استفاده از وسایل محافظتی از قبیل، كلاه و چتر در زمانهایی که حداکثر تابش اشعه وجود دارد و همچنین استفاده از کلاه های با لبه ی پهن و لباسهایی که کاملاً بدن را بپوشاند، در هنگام بیرون رفتن وعدم  قرار گرفتن در معرض آفتاب ازمواردی است كه می توان ازابتلا به سرطان پوست رعایت كرد.
این متخصص پوست به وب دا گفت: استفاده از کرم های ضدآفتاب و انجام معاینات و آزمایشات مرتب پزشکی و معاینه ی هر ضایعه ی پوستی مشکوک توسط پزشک  از دیگر مواردی است كه می توان در پیشگیری ازبروز سرطان پوست بهره برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha