معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۵۰ درصد تست‌های کرونا منجر به بستری بیمار می‌شود و در ۱۵ روز آینده میزان بروز، بستری و مرگ و میر بیماران مبتلا به این ویروس در کشور افزایش می‌یابد.

۵۰ درصد تست‌های کرونا منجر به بستری بیمار می‌شود

سلامت نیوز: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۵۰ درصد تست‌های کرونا منجر به بستری بیمار می‌شود و در ۱۵ روز آینده میزان بروز، بستری و مرگ و میر بیماران مبتلا به این ویروس در کشور افزایش می‌یابد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علیرضا دلاوری روز سه شنبه در نشست خبری که در محل ستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، افزود: وقتی در دوران همه گیری کرونا قرار داریم، مردم این ویروس را شوخی گرفته اند. اینکه از ماسک استفاده نکنیم و عده ای این بیماری را به بازی بگیرند، قطعا دچار مشکل خواهیم شد.


به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی اظهار داشت:تجربه تلخ رفتن مردم به بیمارستان ها را نباید تکرار کنیم، زیرا در روزهای ابتدایی بیماری، شاهد افزایش مراجعات مردم به بیمارستان ها بودیم که باعث افزایش موارد ابتلا شد و اکنون باید مردم را به سمت مراکز خدمات جامع سلامت هدایت کنیم.


دلاوری با اشاره به فعالیت مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته برای خدمات دهی به مردم، ادامه داد: در این مراکز، تست PCR به صورت رایگان برای مردم انجام می شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به تصمیم دولت برای اجباری شدن استفاده از ماسک از ۱۵ تیر ماه ۹۹، گفت: تیم های بهداشتی ما به صورت سرزده از مراکز خرید، صنوف، کارخانجات، ادارات و شرکت های خصوصی بازدید خواهند داشت که در صورت عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی، ممکن است بسته شوند.


وی با اشاره به تصمیم گیری برای مناطق قرمز شده کرونایی که این اختیار به استان ها داده شده، تصریح کرد: معتقدم که باید در خصوص مناطق زرد نیز تجدید نظر کنیم و  بسیاری از افراد دانشگاهی معتقدند که افزایش دوباره افراد مبتلا ادامه همه گیری کرونا بوده که از یک ماه پیش شروع شده است.


به گفته دلاوری، افزایش ابتلا به کرونا ناشی از رها شدن رفتارهای بهداشتی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است، ابتدا وقتی این ویروس  وارد کشور شد، خوب مدیریت کردیم، اما در ادامه شاهد عدم توجه به توصیه های بهداشتی هستیم که باعث شده امروز با افزایش موارد ابتلا مواجه شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha