احتمالا خیلی از افرادی که دنبال رژیم گرفتن و لاغری می‌روند، تنها به خاطر چاقی شکمی که دارند این کار را می‌کنند. خوراکی‌های ساده و در دسترسی می‌توانند در رژیم غذایی ما قرار گیرند و به طور مستقیم سراغ شکم ما بروند.

با این ۸ خوراکی با چاقی شکمی مبارزه کنید

سلامت نیوز: احتمالا خیلی از افرادی که دنبال رژیم گرفتن و لاغری می‌روند، تنها به خاطر چاقی شکمی که دارند این کار را می‌کنند. خوراکی‌های ساده و در دسترسی می‌توانند در رژیم غذایی ما قرار گیرند و به طور مستقیم سراغ شکم ما بروند.

آووکادو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا زندگی، تقریبا نیمی از یک آووکادو حاوی ۱۰ گرم چربی‌های اشباع نشده و سالم است و باعث می‌شود که بدن چربی را ذخیره نکند. چربی‌های آووکادو نه تنها به خنثی شدن چربی شکم کمک می‌کند، بلکه کمک می‌کند که ترکیبات ضدسرطانی موجود در غذا بهتر جذب شود.

موز

این میوه دارای پتاسیم بالایی است که می‌تواند به جلوگیری از تورم شکم کمک کند.

ماست

یک فنجان ماست باکتری‌هایی را در روده شما تقویت می‌کند و سایر مسائل مانند نفخ شکمی را برطرف می‌کند. حتی ماست پرچرب خامه‌ای را اگر کم مصرف کنید و کالری آن بیش از حد نباشد، به رفع چاقی شکمی کمک می‌کند.

انواع توت‌ها

آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند جریان خون را بهبود بخشند و اکسیژن بیشتری تحویل عضلات دهند. در نتیجه همچنین ما قلب سالم‌تری خواهیم داشت.

شیر کاکائو

این شیشه مخصوص را درست کنید که هم کربوهیدرات دارد و هم برای تقویت عضله مناسب است. شیر شکلات مخصوص بچه‌ها نیست. توجه داشته باشید که در هر مورد از این مواد خوراکی، به آن‌ها شکر و قند اضافی نکنید.

چای سبز

سه فنجان روزانه چای سبز ممکن است متابولیسم شما را تقویت کند و ۳۰ کالری بسوزاند. تحقیقات نشان می‌دهد که سوزاندن چربی با خوردن این چای آسان‌تر می‌شود.

مرکبات

ویتامین C موجود در محصولاتی مانند پرتقال و فلفل قرمز می‌تواند به شما کمک کند که ۳۰ درصد چربی بیشتری را در حین ورزش بسوزانید.

غلات کامل

عاشقان کربوهیدات خوشحال باشید. غذاهایی مانند جوی دوسر، برنج قهوه‌ای و بلغور در پایین نگاه داشتن انسولین بدن به شما کمک می‌کند. محققان حدس می‌زنند که این غلات سلول‌های چربی را نیز تحت‌الشعاع قرار می دهند. بدن شما انرژی لازم را از این غلات به دست می‌آورد. تنها نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد، توجه به هرم غذایی و مصرف میزان متعادلی از این غلات در رژیم غذایی است.

حرکات مفید وقتی که پشت میز کار نشسته‌اید! این کار را جدی بگیرید. تبه تنفس خود دقت کنید. ۳۰ ثانیه یک بار این کار را انجام دهید. شما حتی می‌توانید در هنگام رانندگی این کار را انجام دهید و عضلات شکم خود را از رها شدن نجات دهید.

بسیاری از سبزیجات مانند کلم بروکلی در رفع چاقی شکمی موثر هستند و توصیه کلی متخصصان تغذیه به افراد، مصرف سبزیجات و صیفیجات در بالاترین میزان است.

منبع: cbsnews

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha