دکتر شانه ساز مدیر کل نظارت بر امور دارویی و مواد مخدر وزارت بهداشت گفت: تبلیغات داروهای مغایر با شئونات اسلامی خلاف قانون است و با داروخانه هایی که این نوع تبلیغات را انجام می دهند برخورد می شود.

سلامت نیوز : دکتر شانه ساز مدیر کل نظارت بر امور دارویی و مواد مخدر وزارت بهداشت گفت: تبلیغات داروهای مغایر با شئونات اسلامی خلاف قانون است و با داروخانه هایی که این نوع تبلیغات را انجام می دهند برخورد می شود.

دکتر شانه ساز مدیر کل نظارت بر امور دارویی و مواد مخدر وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: طی چند سال اخیر در مراکزی به عنوان عطاری داروهایی با اهداف مختلف که به صورت سنتی و غیرقانونی ساخته می شوند، به فروش می رسند که این امر قطعا خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه مبارزه با این نوع مراکز نیاز به کار بین بخشی دارد افزود: علاوه بر وزارت بهداشت همکاری صنف های مربوطه نیز نیاز است تا بتوان با این موضوع برخورد قانونی کرد.

شانه ساز در ادامه درخصوص فروش داروهای محرک جنسی در داروخانه ها اظهار داشت: تبلیغات هر نوع دارو در داروخانه ها نیاز به مجوز قانونی از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی دارد در واقع تبلیغات این نوع داروها مغایر با شئونات اسلامی و اخلاقی است.

وی با اشاره به این که انجمن دارو سازان نیز در خصوص برخورد قانونی با داروخانه هایی که این نوع تبلیغات را انجام می دهند با وزارت بهداشت مکاتباتی داشته است تصریح کرد: اگر داروخانه هایی اقدام به انجام این نوع تبلیغات کنند قطعا در ارزیابی این نوع داروخانه ها لحاظ خواهد شد و طبق مراجع قانونی با آن ها برخورد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha