یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 29600

در زندگی امروز كه بی‌تحركی یك قانون شده است، سلامت مردم روز به روز تحلیل می‌رود و بیشتر تهدید می‌شود.در چنین شرایطی اگر علاقه‌مند هستید زندگی سالمی داشته باشید قطعا یك ركن مهم آن تغذیه صحیح است كه برای این كار نیز به اندكی برنامه‌ریزی نیاز خواهید داشت.

سلامت نیوز : در زندگی امروز كه بی‌تحركی یك قانون شده است، سلامت مردم روز به روز تحلیل می‌رود و بیشتر تهدید می‌شود.

به گزارش ایسنا، در چنین شرایطی اگر علاقه‌مند هستید زندگی سالمی داشته باشید قطعا یك ركن مهم آن تغذیه صحیح است كه برای این كار نیز به اندكی برنامه‌ریزی نیاز خواهید داشت.

كارشناسان علوم بهداشتی آمریكا در مقاله جدیدی در سایت اینترنتی سوئیت سورپرایز چند مسیر میان‌بر و راه كار سریع را ارائه كرده‌اند كه می‌توانند شما را زودتر به سلامت جسمی مطلوبتان برسانند.

در این مقاله تاكید شده است:

-‌ همیشه مواد غذایی باكیفیت را انتخاب كنید. به خاطر داشته باشید كه كیفیت غذایی كه می‌خورید تعیین كننده میزان كارآیی شما است، از مصرف غذاهای تصفیه شده مثل برنج سفید تا حد امكان پرهیز كنید چون فرآیند تصفیه مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و املاح آنها را كاهش می‌دهد و به اصطلاح خواص مفید آنها را از بین می‌برد. این قبیل خوراكی‌ها به سرعت در بدن به قند تبدیل شده و در نتیجه قند خون را افزایش می‌دهند.

-‌ حتما آب كافی به بدن خود برسانید و بویژه در هنگام سفر این نكته مهم را به خاطر داشته باشید. ممكن است به دلیل شغل خود ناچار باشید سفرهای زیاد بویژه با هواپیما انجام دهید. یكی از مهمترین مشكلاتی كه بدن در این سفرها با آن مواجه می‌شود از دست رفتن آب زیاد از بدن است. این افراد اغلب از مشكلاتی مثل گلودرد و سایر بیماریهای تنفسی رنج می‌برند. برای جلوگیری از بروز این ناراحتی‌ها، توصیه می‌شود كه از نوشیدنی‌های كافئینی كمتر استفاده كرده و در عوض مقدار مصرف آب را افزایش دهید. برای جلوگیری از كم شدن آب بدن از خوردن اسنك‌های شور و غذاهای سرخ شده تا حد امكان پرهیز كنید. از میوه‌های آب دار مثل هندوانه و آب میوه طبیعی و آب لیموترش بیشتر استفاده نمایید. در هر شرایط نوشیدن 12 تا 15 لیوان كوچك آب در روز توصیه می‌شود تا مایعات مورد نیاز بدن تامین شود. همچنین اگر در سفر دچار استرس می‌شوید مقدار مصرف مواد پروتئینی را كمی افزایش دهید.

- صبحانه را به عنوان یك ضرورت در برنامه غذایی روزانه خود در نظر بگیرید. حتما صبح را با مصرف مقداری مواد غذایی سالم آغاز كنید. اگر هر روز صبحانه بخورید میزان سوخت و ساز طبیعی در بدن شما افزایش یافته و مانع از چاقی می‌شود.

- 5 وعده غذایی روزانه را فراموش نكنید. حداقل 5 وعده غذایی در روز داشته باشید كه سه نوبت آن همان سه وعده اصلی صبحانه و ناهار و شام باشد و در دو وعده دیگر نیز حتما مواد خوراكی سالم و مغذی را انتخاب كنید. اگر در روز چندین نوبت غذای سالم مصرف كنید دچار گرسنگی شدید و پرخوری نمی‌شوید و سوخت و ساز بدن نیز در وضعیت نرمال و سلامتی قرار می‌گیرد اما تمام این موارد مفید در صورتی اتفاق می‌افتد كه از خوردن غذاهای ناسالم و تنقلات مضر در این وعده‌ها پرهیز نمایید در غیراین صورت روش شما موثر نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha