سلامت نیوز : معاون غذای سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت بر استفاده از تمامی ظرفیتهای موجود در بخش صنعت غذا تأکید کرد .
دکتر بهروز جنت در ششمین دوره همایش معرفی واحدهای نمونه صنایع غذایی و بهداشتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تا کنون از ظرفیتهای غذایی کشور استفاده نشده است اظهار داشت: در برنامه ای که از سال گذشته آغاز شده است صنعتگران می‌توانند مواد اولیه و مواد بسته‌بندی كه از خارج وارد می‌كنند در جدولی به وزارتخانه ارسال كنند تا وزارتخانه با همكاری گمرك اجازه ترخیص كالا را بدهد.
وی افزود: اقدام دیگر وزارتخانه، سهولت در صدور پروانه ساخت است كه با ایجاد نرم افزاری، مسئولان شركتها می توانند فرمولاسیون كالای مورد نظر را به وزارتخانه ارسال و کالای خود را تولید کنند .
معاون غذای سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت راه اندازی سامانه پایش مواد غذایی را از دیگر طرحهای در دست اجرای وزارت بهداشت برشمرد و گفت : در این طرح شهروندان می توانند با وارد کردن کد کالا و ارسال آن به صورت پیامک تمام اطلاعات مربوط به كالا را از زمان تولید تا لحظه‌ای كه به دست مشتری می‌رسد، ملاحظه کنند.
دکتر بهروز جنت به تفیض نظارت به بخش خصوصی اشاره و تصریح كرد: اگر این طرح در هیئت دولت به تصویب برسد بعضی از نظارتها از حالت دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha