سلامت نیوز : اگر بخواهیم 96 درصد داروهای تولیدی در كشور را از طریق واردات تأمین كنیم باید 10 برابر بیش از هزینه تولید پول بپردازیم.
دكتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در دیدار با دكتر یاسین احمد عباس المعموری رییس جمعیت هلال احمر عراق ضمن بیان این مطلب، گفت : از شما دعوت می‌كنیم از كارخانه‌های تولید دارو و تجهیزات پزشكی ایران بازدید كرده و این پیشرفت‌ها را مشاهده كنید.
وی افزود: در كشور ما هم اكنون انواع و اقسام پیوند اعضا و سخت‌ترین اعمال جراحی انجام می‌شود، در حالی كه 33 سال پیش پزشكان هندی و بنگلادشی بیماران ایرانی را ویزیت می‌كردند.
وی در پاسخ به درخواست رییس جمعیت اهلال احمر كه از وزیر بهداشت خواسته بود عراق را در زمینه انجام اعمال جراحی و تخصص‌هایی كه كمبود دارند یاری كند، گفت: به دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور اعلام می‌كنیم تا در زمینه جراحی‌ها، تخصص‌های اطفال، چشم، سرطان‌ها و رادیوتراپی‌ها برای كمك به كشور دوست و همسایه عراق برنامه ریزی كنند.
وی با اشاره به ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها در كشور، بیان داشت: بخش خصوصی كه در ساخت مراكز درمانی و تجهیز آن در ایران فعالیت دارد می‌تواند در عراق نیز فعال باشد، ولی درخصوص راه‌اندازی خط تولید دارو در عراق ابتدا باید پزشكان عراقی داروهای ایرانی را برای بیماران تجویز كنند تا این داروها شناخته شوند، بعد اقدام به تولید در این كشور كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha