10دقیقه فعالیت فیزیكی سبب تغییرات متابولیكی حداقل برای یك ساعت شده و سلامت قلب را تضمین می‌كند.

سلامت نیوز :  10دقیقه فعالیت فیزیكی سبب تغییرات متابولیكی حداقل برای یك ساعت شده و سلامت قلب را تضمین می‌كند.
دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: ورزش مرتب به میزان سه روز در هفته و هر بار نیم ساعت به طوری در طی این فعالیت ورزشی، ضربان قلب به حدود 110 تا 125 ضربان در دقیقه مناسب با سن 30 تا 60 سالگی برسد، می‌تواند حد مناسبی از فعالیت فیزیكی را برای فرد مهیا كند و البته باید از درجات كمتر و ورزش‌های ملایمتر شروع و به تدریج بر میزان ورزش دسترسی پیدا كرد.
بنابراین گزارش، ورزش‌های سنگین و فشرده نه تنها اثرات مفید بیشتری نسبت به میزان ورزش ذكر شده ندارد، بلكه ممكن است در برخی از موارد عوارض نامطلوبی نیز به بار آورد. و پیاده‌روی تند (حدود 4 كیلومتر در هر نوبت)، شنا در آب، دوچرخه سواری، دویدن و طناب زدن فعالیت‌های ورزشی مورد توصیه می‌باشد.
این گزارش می‌افزاید: به طور كلی تمام ورزش‌هایی كه در آن تحرك عضلات نقش اصلی را ایفا می‌كند می‌تواند مفید باشد و بهتر است فعالیت ورزشی، بیشتر در هنگامی از روز انجام شود كه دمای هوا ملایمتر است.
بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت، ورزش كردن عكس عمل خوردن است، با ورزش كردن كالری‌ها سوزانده می‌شود و در حقیقت بدن با سوزاندن كالری می‌تواند كار كند این كالری‌ها بدن را گرم، قلب را در حال پمپاژ و خون را در حال گردش نگه می‌دارد.
گفتنی است: افراد هرچه بیشتر حركت كنند، بیشتر كالری می‌سوزانند در نتیجه بیشتر وزن از دست می‌دهند بهتر است برای سوزاندن كالری از پله به جای آسانسور استفاده كرده و اگر ماشین دارند كمی دورتر پارك كنند و تا محل كار قدم بزنند. همچنین اگر پشت میز نشین هستند، ورزش كششی انجام داده و چند دقیقه‌ای در طول روز تحرك داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha