رییس شبکه بهداشت و درمان آمل گفت که بر اساس بررسی‌های انجام شده ، منشاء ابتلای ۷۰ درصد از بیماران کرونایی شناسایی شده این شهرستان در روزهای اخیر شرکت در مراسم عزا و عروسی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

۷۰ درصد بیماران آملی در مراسم عزا و عروسی به کرونا مبتلا شدند

سلامت نیوز: رییس شبکه بهداشت و درمان آمل گفت که بر اساس بررسی‌های انجام شده ، منشاء ابتلای ۷۰ درصد از بیماران کرونایی شناسایی شده این شهرستان در روزهای اخیر شرکت در مراسم عزا و عروسی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، فرامرز اکبری در جلسه اضطراری ستاد کرونای شهرستان افزود : متاسفانه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی با وجود تاکید مکرر کارشناسان و مراجع بهداشتی و اطلاع رسانی گسترده سبب شد تا طی چهار روز اخیر آمار بیماران بستری مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در شهرستان ۲ برابر شود.


وی از آغاز پیک جدید شیوع کرونا در آمل خبر داد و گفت : پس از یک دوره ۲ ماهه تجربه آرامش نسبی در بیمارستان های شهرستان ، بار دیگر شاهد اوج گیری آمار بیماران بستری هستیم و وضعیت شهرستان هم اکنون کاملا قرمز است و اگر مردم رعایت نکنند به طور قطع دچار مشکل جدی خواهیم شد.


اکبری افزود : هم اکنون ظرفیت بیمارستان امام خمینی (ره) آمل که برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شد ، تکمیل شده است و در حال حاضر در حال پذیرش بیماران در بیمارستان شمال هستیم و نباید اجازه بدهیم که بار دیگر تمامی بیمارستان های شهرستان به اشغال کرونا در بیاید.


وی با اعلام این که ۲ بیمارستان امام رضا (ع) و امام علی (ع) هم در آغاز شیوع کرونا در شهرستان محل بستری بیماران کرونایی بودند ، تاکید کرد : امیدواریم شهروندان آملی با رعایت پروتکل های بهداشتی و اهمیت قایل شدن برای سلامتی و جانشان ، کار را به جایی نکشانند که مجبور شویم از تمامی ظرفیت های بیمارستانی شهرستان مانند ابتدای شیوع بیماری کرونا برای بستری این بیماران استفاده کنیم.رئیس شبکه بهداشت آمل مشکل اصلی در خصوص شروع پیک جدید کرونا را نبود تخت خالی در بیمارستان ها عنوان کرد و توضیح داد : بر خلاف دور نخست و شروع شیوع این بیماری که به دلیل همزمانی با ایام عید و همچنین ترس از کرونا بیمارستان های شهر خود به خود از بیماران غیر کرونایی خالی شده بود ، هم اکنون اکثر تخت های بیمارستان های شهر به خصوص بخش آی سی یو در اختیار سایر بیماران قرار دارد و ظرفیت این بخش پر است و این مساله با شدت گرفتن مبتلایان کرونا بحران ایجاد خواهد کرد.

وی تنها راه کمک مردم برای برون رفت از وضعیت موجود را استفاده از ماسک و  رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانست و تاکید کرد : فراموشی و بیخیالی مردم سبب شیوع مجدد این ویروس شده است و دلیل اصلی این موج جدید بازگشایی اماکن های پرجمعیت بوده است .اکبری با اعلام این که شرط فعالیت مشاغل مختلف از جمله مشاغل پرخطر مانند تالارهای عروسی و برپایی مراسم مختلف رعایت پروتکل های بهداشتی بود ، گفت : متاسفانه پروتکل ها در بسیاری از این اماکن رعایت نشد و به همین دلیل هم ما در شهرستان آمل شاهد این هستیم که ۷۰ درصد بیمارن جدید کرونایی با شرکت در مراسم عزا و عروسی به این بیماری مبتلا شده اند.


پیچیده‌تر شدن بیماری کرونا 
وی با تاکید بر این که بیماری کرونا در حال حاضر هیچ داروی خاصی ندارد ، افزود : حتما باید با رعایت پروتکل های بهداشتی  و استفاده از ماسک در تمامی اماکن عمومی ، با خطر شیوع و ابتلا به بیماری کرونا مقابله کرد و راه دیگری در حال حاضر وجود ندارد.
 رئیس شبکه بهداشت آمل گفت : بر خلاف تصور مردم ، این بیماری نه تنها ضعیف نشده است بلکه پیچیده تر نیز شده و در حال حاضر از طریق سی تی اسکن ریه  که اولین مرحله تشخیص آن بوده عموما دیگر قابل تشخیص نیست و گاهی دیده می شود که فرد مبتلا در سی تی اسکن خود هیچ مشکلی نداشته ولی سایر اندام های وی درگیر شده است.


براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران که روز گذشته منتشر شد ، هم اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های مرتبط با این دانشگاه به ۳۳۰ نفر رسید که نسبت به هفته گذشته حدود ۱۰۰ نفر بیشتر شد. هم اکنون با احتساب بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی دیگر از دانشگاه های علوم پزشکی استان مازندران تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده است.طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران دو شهرستان آمل و بهشتر در وضعیت قرمز و سه شهرستان فریدونکنار، نوشهر و قائمشهر نیز  در آستانه وضعیت قرمز قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha