یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 296122

ناخنک چشم از شایع‌ترین بیماری‌های چشمی در فصل تابستان است به همین دلیل افراد باید از قرار گرفتن طولانی مدت در محیط‌های آفتابی خودداری کنند.

ناخنک چشم را در تابستان جدی بگیرید

سلامت نیوز: ناخنک چشم از شایع‌ترین بیماری‌های چشمی در فصل تابستان است به همین دلیل افراد باید از قرار گرفتن طولانی مدت در محیط‌های آفتابی خودداری کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمد محمودی متخصص چشم افزود: ناخنک چشم باعث سوزش، تحریک، یا احساسی مانند وجود جسم خارجی در چشم می‌شود و در اغلب موارد نیازی به درمان ندارد، مگر اینکه باعث اشکال در بینایی شود یا علائم آزاردهنده‌ای داشته باشد که قابل کنترل نباشد، در این صورت با جراحی آن را بر می‌دارند.


وی اظهار داشت: ناخنک چشم خفیف‌ترین عارضه اشعه ماورای بنفش نور آفتاب است، هنوز برای این عارضه چشمی علت مشخصی وجود ندارد اما به نظر می‌رسد قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور آفتاب، بدون استفاده از عینک آفتابی، از علل مهم بروز آن است.


محمودی ادامه داد: ناخنک در صورت عدم توجه و درمان به موقع سبب تاری دید در بیمار می شود، این بیماری در افرادی که از لنز طبی و یا رنگی استفاده می کنند، باعث ثبات لنز بر روی چشم شده و نیز سبب ناراحتی چشم در زمان استفاده از لنز می شود.


وی تصریح کرد: ناخنک با نفوذ تدریجی بر سطح خارجی مردمک، کم‌بینایی را سبب می‌شود، آستیگماتیسم هم از عوارض دیگر ناخنک چشم بوده و نابینایی ناشی از ناخنک درمان‌پذیر است، به همین دلیل کشاورزان و کارگران ساختمانی به علت حضور دائم و طولانی‌ مدت در فضاهای باز و در معرض نور آفتاب مستعد ابتلا به ناخنک چشم هستند.


این متخصص چشم تاکید کرد: استفاده از عینک آفتابی برای این افراد و همه کسانی که در طول روز، ساعت‌ها زیر نور مستقیم خورشید هستند، توصیه می‌شود و  استفاده طولانی از انواع داروهای چشمی استروییدی مانند بتامتازون، هیدروکوتیزون نه تنها اثری در جلوگیری ندارد ممکن است عوارض دیگری ایجاد کند.


به گفته محمودی، استفاده از قطره نفازولین چشمی نیز که باعث از بین رفتن قرمزی چشم می شود نه تنها باعث جلوگیری از پیشرفت ناخنک نمی شود بلکه  این دارو ممکن است اثر معکوسی داشته باشد.


وی افزود: اگر ناخنک در چشم گسترش یابد نیازمند پیوند قرنیه بوده و افراد باید با مراقبت از چشم‌های خود از بروز ناخنک با استفاده از عینک‌های مخصوص آفتابی UV تا حدی از بروز این مشکلات پیشگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha