زنانی که در دوران بارداری ورزش متوسطی انجام می دهند، در آینده از ابتلای نوزادان خود به دیابت، چاقی و بیماری های قلبی جلوگیری می کنند. دلیل آن این است که فعالیت بدنی قبل از زایمان می تواند به افزایش یک ترکیب مهم که اثرات محافظتی در شیر مادر را تقویت می کند، کمک کند.

ورزش در دوران بارداری از ابتلای نوزادان به بیماری جلوگیری می کند

سلامت نیوز: زنانی که در دوران بارداری ورزش متوسطی انجام می دهند، در آینده از ابتلای نوزادان خود به دیابت، چاقی و بیماری های قلبی جلوگیری می کنند. دلیل آن این است که فعالیت بدنی قبل از زایمان می تواند به افزایش یک ترکیب مهم که اثرات محافظتی در شیر مادر را تقویت می کند، کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، این مطالعه جدید، نشان می دهد که چگونه شیر مادر به انتقال مزایای سلامتی از حیوانات سالم و باردار و انسان کمک می کند. محققان امیدوارند که این یافته ها منجر به تولید محصولات جدیدی شود که می تواند نوزادان و کودکان را از بیماری های زندگی محافظت کند.

کریستین استنفورد، نویسنده اصلی و محقق در اوهایو، گفت: “ما در گذشته مطالعاتی انجام داده ایم که نشان می دهد ورزش مادران سلامت فرزندان را بهبود می بخشد، اما در این مطالعه می خواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که چرا؟” مرکز پزشکی ایالتی وکسنر در بیانیه ای گفت. “از آنجا که شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه شیر مادر نقش عمده ای دارد، ما می خواهیم اثرات شیر ​​مادر را بر سلامت فرزندان بررسی کنیم.”

برای این مطالعه، استنفورد و همکارانش ابتدا مشاهده کردند که چگونه شیر مادر در موش های تازه متولد شده کار می کند. محققان شیرهایی را از موشهایی که در دوران بارداری فعال بودند، برای نوزادان متولد شده از مادران کم تحرک تهیه کردند.

نتایج نشان داد که شیر مادر موشهای فعال به تقویت سلامتی نوزادان مادران کم تحرک کمک کرده است. سپس این تیم به ۱۵۰ زن باردار و بعد از زایمان منتقل شدند تا ببینند آیا انسانها می توانند مزایای مشابهی کسب کنند یا خیر.

مشارکت کنندگان با استفاده از ردیاب های فعالیت، به عنوان تمرینی در حین بارداری و بعد از آن پیگیری شدند. محققان دریافتند زنانی که روزانه پیاده روی بیشتری داشتند، مقدار بیشتری از ترکیب مفید به نام ۳SL را در شیر خود دارند که به طور بالقوه اثرات محافظتی را برای نوزادان فراهم می کند.

استنفورد گفت: “افزایش ۳SL لزوماً به شدت ورزش مربوط نمی شود، بنابراین حتی ورزش متوسط ​​مانند پیاده روی روزانه نیز برای به دست آوردن مزایا کافی است.” “ورزش برای سلامتی کلی مادر در دوران بارداری و بعد از آن نیز عالی است، بنابراین هر ورزشی که مادر باردار بتواند انجام دهد به نفع او و کودکش خواهد بود.”

محققان هدف از ادامه مطالعه را برای یافتن راهی برای جداسازی ترکیب ۳SL از شیر مادران فعال و استفاده از آن در فرمول جدید شیرخواران می دانند. استنفورد گفت این تلاش به نوزادان زنانی که قادر به شیر دادن نیستند کمک می کند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha