رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: این وزارتخانه موافق حذف یارانه شیر نیست چراكه حذف یارانه شیر، پیامدهای منفی فراوانی بر سلامت انسان دارد.

سلامت نیوز : رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: این وزارتخانه موافق حذف یارانه شیر نیست چراكه حذف یارانه شیر، پیامدهای منفی فراوانی بر سلامت انسان دارد.
 
زهرا عبداللهی در گفت و گو با ایرنا افزود: وزارت بهداشت نگران آن است كه با حذف یارانه شیر، میزان مصرف شیر در میان اقشار كم درآمد كاهش یابد.
وی اظهار داشت: طبق مطالعات انجام شده در خصوص بررسی مصرف روزانه شیر در خانوار، متوسط سرانه شیر و مواد لبنی در كشور 129 گرم در روز است در حالی كه مصرف روزانه 240 گرم شیر توصیه شده است.
رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد، مصرف شیر در جامعه به دو عامل فرهنگ سازی و آگاهی دهی و قیمت مناسب شیر بستگی دارد.
عبداللهی گفت: قیمت شیر باید طوری باشد كه اقشار ضعیف جامعه نیز بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
وی افزود: شیر مهمترین منبع تامین كلسیم است و كمبود مصرف كلسیم نیز موجب تشدید بیماری های پوكی استخوان و نیز افزایش فشار خون در بیماران قلبی می شود.
رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت تاكید كرد، پیشنهاد این وزارتخانه این است كه یارانه شیر به هیچ عنوان نباید حذف شود و شیر همواره باید با قیمت منطقی در اختیار مردم قرار گیرد.
عبداللهی خاطرنشان كرد، هزینه های درمان و مراقبت ناشی از بیماری های كمبود مصرف كلسیم مانند شكستگی های خودبخود استخوان بسیار بیشتر از میزان یارانه شیر است و هزینه های فراوانی را به بخش درمان و سلامت كشور تحمیل می كند.
وی یادآور شد، كارشناسان وزارت بهداشت در تمام جلسات مربوط به هدفمندی یارانه ها شركت می كنند و ما نظرات خود را به صورت شفاهی و كتبی به مسوولان ذیربط اعلام كرده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha