یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 296159

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: ماسک N۹۵ به هیچ وجه توصیه نمی شود، چون احتمال آلوده کردن دیگران را افزایش می دهد.

حریرچی: ماسک N۹۵ به هیچ وجه توصیه نمی شود

سلامت نیوز: معاون کل وزارت بهداشت، گفت: ماسک N۹۵ به هیچ وجه توصیه نمی شود، چون احتمال آلوده کردن دیگران را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، ایرج حریرچی، با حضور در بخش خبری ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما، افزود: ویروس کرونا در جهان به شدت در حال گسترش است و ۶۰ درصد موارد ابتلاء در دنیا در یک ماه اخیر بوده است و پیش بینی می‌شود در همه کشورها به ویژه پاکستان و عربستان شیوع گسترده‌ای داشته باشد و آمریکا نیز در روز گذشته ۵۵ هزار مورد ابتلای جدید داشته است.

وی گفت: بهترین، مؤثرترین و کم هزینه ترین راه پیشگیری در شرایط فعلی، استفاده عمومی از ماسک است و اگر مردم از ماسک استفاده کنند حدود ۸۵ درصد ابتلاء به این ویروس کم می‌شود.

حریرچی درباره استفاده از ماسک‌های طبی و N۹۵ افزود: این نوع ماسک به دلیل اینکه هوا را به داخل وارد و با فشار به بیرون منتقل می‌کند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چون احتمال آلوده کردن دیگران را افزایش می‌دهد.

وی توصیه کرد: ماسک‌های سه لایه با توجه به قیمت مناسب فعلی آن و حتی ماسک‌های دست ساز توصیه می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: ارائه کنندگان خدمات حتماً باید از ماسک استفاده کنند و کسانی که از فردا از ماسک استفاده نکنند خدمات به آنها ممنوع است و همچنین اگر کارمندان و ارائه کنندگان خدمات دولتی، از ماسک استفاده نکنند از فعالیت آنها جلوگیری و برای این دسته از افراد غیبت محاسبه می‌شود.

وی افزود: ضمانت اجرای این طرح با مسئولان است و نظارت عالی بر آن را کمیته امنیتی اجتماعی ستاد کرونا و وزارت کشور و در نهایت وزارت بهداشت بر عهده خواهد داشت.

حریرچی اضافه کرد: مهم‌ترین نشانه نوع و وطن دوستی در حال حاضر، تذکر به استفاده از ماسک و عمل خودمان به استفاده از آن است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha