یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲

در روزهای اخیر و در پی افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹، اخباری مبنی بر اعمال مجدد محدودیت‌ها در کشور منتشر شد، از شنبه ۱۴ تیرماه برخی ادارات و اماکن ورزشی محدودیت هایی را برای تردد افراد اعمال کردند و از ۱۵ تیرماه بصورت رسمی استفاده از ماسک در کشور اجباری شد.

سلامت نیوز:در روزهای اخیر و در پی افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹، اخباری مبنی بر اعمال مجدد محدودیت‌ها در کشور منتشر شد، از شنبه ۱۴ تیرماه برخی ادارات و اماکن ورزشی محدودیت هایی را برای تردد افراد اعمال کردند و از ۱۵ تیرماه بصورت رسمی استفاده از ماسک در کشور اجباری شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت استفاده از ماسک‌ ارزان‌ترین و موثرترین راه در پیشگیری از ابتلا به کرونا است، اجباری کردن استفاده از ماسک به نوعی احترام گذاشتن به سلامتی طرف مقابل است. با توجه به بررسی‌هایی که تاکنون در دنیا انجام شده و با توجه به شیوه انتقال ویروس، استفاده از ماسک یکی از موثرترین و ارزان قیمت‌ترین راه‌های پیشگیری از انتقال ویروس است؛ به طوری که اگر دو نفر از ماسک استفاده کنند، حتی اگر یکی از آنها مبتلا باشد و در برابر فردی قرار بگیرد که سالم است، بسته به نوع ماسک می‌تواند بین ۸۵ تا ۹۵ درصد محافظت انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha