سلامت نیوز : استعمال دخانیات در دوران بارداری می‌تواند باعث افزایش خطر زایمان نوزاد با وزن كم و بروز مسایل بهداشتی در آینده شود.
مسئول دبیرخانه كشوری كنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به این كه مصرف هر یك نخ سیگار ، 5/5 دقیقه از عمر انسان می كاهد، اظهار داشت:‌ طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در هر ‌5 ثانیه یك نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهد.
مهندس خدیجه محصلی افزود: استعمال دخانیات باعث از بین بردن پروتئین‌های انعطاف دهنده پوست شده و همچنین باعث تحلیل بردن ویتامین آ و محدود كردن جریان خون در عروق پوست می شود به نحوی که پوست افراد سیگاری معمولا خشك و دارای خطوط و چین خوردگی‌های ریزی در اطراف لب ها و چشم ها است.
‌ به گفته وی، استعمال دخانیات باعث تغییر شكل دادن سلولهای جنسی در مردان شده و همچنین ناباروری جنسی در مردان سیگاری نیز متداول‌تر از افراد غیر سیگاری است.
وی تصریح كرد: افراد سیگاری ‌٣ برابر بیش از افراد غیر سیگاری به عفونت گوش میانی دچار می‌شوند و ‌٥/١ مرتبه بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض خطر از دست دادن زودرس دندانها هستند.
مسئول دبیرخانه كشوری كنترل دخانیات تأكید كرد: استخوان‌های افراد سیگاری تراكم خود را از دست داده و به راحتی شكسته می‌شود همینطور زمان التیام یافتن و جوش خوردن آنها پس از شكستگی تا ‌٨٠ درصد افزایش پیدا می‌كند.  
محصلی خاطرنشان كرد: بیماریهای قلبی عروقی ناشی از استعمال دخانیات بیش از ‌٦٠٠ هزار نفر را در سال در كشورهای توسعه یافته از بین می‌رود استعمال دخانیات باعث افزایش ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون، افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا و گرفتگی عروق و نهایتا ایجاد حمله قلبی و سكته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha