رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حادثه کلینیک سینا یک فاجعه است، از سکوت وزارت بهداشت و وزیر در مقابل فوت شهروندان و کادر درمان در این حادثه انتقاد کرد.

انتقاد حق‌شناس از سکوت وزیر و وزارت بهداشت در مقابل حادثه مرگبار کلینیک سینا

سلامت نیوز:رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حادثه کلینیک سینا یک فاجعه است، از سکوت وزارت بهداشت و وزیر در مقابل فوت شهروندان و کادر درمان در این حادثه انتقاد کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد جواد حق شناس در جریان بررسی حادثه کلینیک سینا مهر شمیران در تذکری گفت: ۱۹ همشهری و هموطن ما در این حادثه جان خود را از دست دادند. بعد از حادثه پلاسکو در حوزه شهری، این حادثه بیشترین تلفات را داشته در حالی که ساختمان پلاسکو بزرگتر بود و این ساختمان از ابعاد بسیار کوچکتری برخوردار بوده است.


وی ادامه داد: حفظ جان آدم‌ها در چنین حوادثی و به صورتی کلی از اهمیت به سزایی برخوردار است و اگر از آن بگذریم می‌توانیم به سمت توجیه حرکت کنیم. بسیاری دستگاه‌ها ممکن است دست به توجیه بزند اما ما به عنوان نمایندگان مردم باید صدای آنها باشیم. نسبت به تمام دستگاه‌های مسوول بی طرف هستیم ولی باید سهم هر یک از آنها مشخص شود. ما بی طرفانه و بدون پیش فرض باید نسبت به این حادثه قضاوت داشته باشیم بر همین اساس نیاز است زمانی مشخص شود تا بررسی و اعلام نتیجه بررسی‌ها انجام شود.


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران  در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که شهرداری به عنوان مجری اعلام کرده که قانون نارسا است افزود: شهرداری چه زمانی نارسا بودن قانون را اعلام کرده که مجلس جلوی آن مقاومت کرده باشد؟ شهرداری وآتش نشانی می‌توانستند گزارشی در این خصوص ارائه و در مورد استفاده از ساختمان‌های مسکونی برای کاربری کلینیک‌ها اظهار نظر کنند.


حق شناس ادامه داد: این کلینیک به جای اینکه محلی برای مامن و درمان مردم باشد تبدیل به قتلگاه مردم شده؛ این یک فاجعه است و نمی توانیم نسبت به آن چشم پوشی کنیم. وزارت بهداشت که می‌گوید آمار ارائه نکنیم چرا در مقابل فوت همکاران خود سکوت کرده؟ وزیر بهداشت کجاست و چرا سکوت کرده است؟.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha