معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روند افزایشی شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در استان فارس را بسیار نگران کننده ذکر و با اشاره به تغییر رفتار ویروس کرونا، بر لزوم مراقبت بیشتر از سوی مردم برای قطع زنجیره انتقال تاکید کرد.

کروناویروس خطرناک‌تر شده؛ مردم مراقب باشند

سلامت نیوز: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، روند افزایشی شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در استان فارس را بسیار نگران کننده ذکر و با اشاره به تغییر رفتار ویروس کرونا، بر لزوم مراقبت بیشتر از سوی مردم برای قطع زنجیره انتقال تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،عبدالرسول همتی یکشنبه ۱۵ تیرماه، در جمع خبرنگاران، گفت: طی ۲ هفته اخیر، افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹، نگران کننده شده است؛ موضوعی که دلیل آن را باید در کاهش حساسیت‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های مرتبط با فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزاری برنامه‌های جمعی رسمی و غیررسمی جست و جو کرد.


همتی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۰۰۰ بیمار جدید در فارس شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: بارها به شهروندان تذکر داده‌ایم که قطع زنجیره انتقال، مستلزم همکاری و مشارکت تک تک اعضای جامعه است؛ امیدواریم هر شهروند به عنوان یک ناظر بهداشتی در راستای فراگیر شدن اجرای پروتکل‌های بهداشتی، خصوصا استفاده از ماسک، عمل کند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستان های ویژه کروناویروس در استان فارس گفت: هم اکنون ۵۹۴ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان و ۶۹ بیمار نیز به دلیل وضعیت وخیم جسمی در بخش های مراقب های ویژه بستری هستند.
وی با ابراز تاسف از فوت ۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جانباختگان در اثر ابتلا به این بیماری در فارس را تا امروز ۱۹۴ نفر اعلام و اضافه کرد: اجرای محدودیت‌ها با هدف حفظ سلامت جامعه مد نظر قرار گرفته و تاثیرگذاری آن نیاز به مشارکت جمعی دارد.


تغییر الگوی ابتلا به کروناویروس


همتی همچنین تغییر الگوی ابتلا به کروناویروس، ناشی از تغییر رفتار عامل بیماری را یک موضوع هشدار دهنده بیان و خاطرنشان کرد: متاسفانه این بیماری خطرناکتر شده و در هفته‌های اخیر میانگین سن ابتلا و فوت را از ۴۴ سال به ۳۹ سال کاهش داده است.


این مقام مسئول بهداشتی با تصریح اینکه ابتلای کودکان زیر ۱۰ سال نیز ناشی از تغییر رفتار ویروس و الگوی ابتلا به کووید۱۹ است، گفت: هیچ یک از افراد جامعه، نسبت به این بیماری مصونیت ندارد، لذا تنها راه مقابله با آن، پیشگیری از ابتلا بوده و این موضوع را باید یک هشدار بسیار بسیار جدی تلقی کرد.


او اضافه کرد: با اعلام برخی محدودیت از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و به تبع آن ستاد استانی، فعالیت مترو و اتوبوس، سالن های اجتماعات، برگزاری مراسم عقد، عروسی و عزاداری، فعالیت رستوران ها، کافی شاپ، قهوه خانه ها، فست فود ها، تالارهای پذیرایی، از امروز به مدت یک هفته تعطیل است و در صورت رعایت نکردن دستورات بهداشتی و افزایش مبتلایان به کووید۱۹، محدودیت ها بیشتر می شود.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه استفاده از ماسک در ادارات، سازمان ها، ارگان ها و دستگاه های اجرایی برای کارکنان و مراجعان الزامی شده و با کسانیکه این دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند براساس قانون برخورد می‌شود، گفت: بدون کمک مردم، کنترل بیماری امکان پذیر نیست و باید فرهنگ استفاده از ماسک، به فرهنگی عمومی تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha