رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: برون ‌سپاری بیمارستان مشکلی را حل نمی‌کند و فقط با مدیریت یکپارچه است که می‌توان بیمارستان‌ها را بهتر اداره کرد

چرا تراز مالی بیمارستان های وزارت بهداشت منفی می شود

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: برون ‌سپاری بیمارستان مشکلی را حل نمی‌کند و فقط با مدیریت یکپارچه است که می‌توان بیمارستان‌ها را بهتر اداره کرد


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از مهر، عباسعلی کریمی، با اشاره به ‌ضرورت بررسی مسائل مجتمع بیمارستانی یاس، اظهار داشت: ما وارث مجموعه‌ای هستیم که تصمیم‌گیری در مورد آن بر حسب شرایط و به ‌صورت مقطعی از سال‌های دور تا به امروز صورت گرفته است. مدت‌ها است تصمیم دارم پرونده یاس را در هیئت‌ رئیسه و با حضور روسای بیمارستان‌ها بازگشایی کنم تا برای حل مشکلات آن تصمیم‌گیری کنیم.


وی، بیمارستان یاس را آینه تمام نمای ساخت ‌و ساز و برون‌سپاری در دانشگاه دانست و گفت: در حکم تمامی روسای بیمارستان‌ها بندی را با عنوان جلوگیری از ساخت ‌و ساز جدید اضافه کرده‌ام و همچنان بر این اصل پافشاری می‌کنم، اما باز هم پیشنهاد ساخت‌وساز جدید از سوی بیمارستان‌ها مطرح می‌شود. در حالی‌که بیمارستان یاس و مشکلات آن واقعیت ساخت ‌و ساز در دانشگاه علوم پزشکی تهران است.


کریمی با اشاره به پیشینه بیمارستان یاس گفت: پیش‌از این، یک بیمارستان زنان وجود داشت، اما در سال‌های اخیر در کنار آن، بیمارستان یاس با هدف افزایش تخت ساخته شد تا از طریق برون‌سپاری اداره شود و اکنون یاس آینه تمام نمای برون‌سپاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران است.
وی با تأکید بر اینکه در اداره بیمارستان‌ها اعتقادی به برون‌سپاری نداشته، ندارم و نخواهم داشت افزود: نتیجه برون‌سپاری بیمارستان این است که بیمارستان پیشرفته‌ای مانند یاس، پس از گذشت چند سال، بخش‌های آن خالی و تراز مالی آن منفی است. لذا معتقدم بیمارستان یک مجموعه است و باید به‌صورت یکپارچه اداره شود.


کریمی با بیان اینکه برون‌سپاری راه‌حل سودآوری بیمارستان  نیست افزود: بیمارستان‌های دانشگاه آموزشی هستند و خدمات آموزشی نیز با اعداد و ارقام قابل‌محاسبه نیستند. در این میان قطعه ‌قطعه کردن بیمارستان و برون ‌سپاری آن نیز مشکلی را حل نمی‌کند و فقط با مدیریت یکپارچه است که می‌توان بیمارستان‌ها را بهتر اداره کرد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر راه‌اندازی بخش‌های جدید مجتمع بیمارستانی یاس تأکید کرد و گفت: هزینه ساخت هر تخت بیمارستانی حدود یک تا دو میلیارد تومان است. ظرفیت مجتمع بیمارستانی یاس نیز ۳۶۰ تخت است که درحال حاضر ۱۵۰ تخت آن مورداستفاده قرار می‌گیرد و این ظرفیتی است که باید مورد استفاده قرار گیرد.
کریمی با بیان اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم این بیمارستان ساخته‌ شده و ما مسئول مدیریت آن هستیم، افزود: بایستی بیمارستان با تدبیر و کاهش تدریجی بخش‌هایی که از پیش برون‌سپاری شده است، اداره شود. ما وارث سیستمی هستیم که نمی‌توان آن را به یکباره ‌اصلاح کرد و روند اصلاحی آن باید به ‌تدریج صورت گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به کاربری مجتمع بیمارستانی یاس، گفت: ظرفیت رشته زنان به ‌قدری نیست که بتواند ۴۰۰ تخت را پوشش دهد و لازم است بخش‌های جنرال آموزشی به آن اضافه شود.
کریمی، بر رفع چالش‌های مجتمع بیمارستانی یاس تأکید کرد و افزود: مشکلات این مرکز فقط مسائل بالینی نیست، مسائل مالی بیمارستان یاس بایستی مانند آینه شفاف باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha