رییس انجمن ناباروری و باروری ایران گفت: قرار نگرفتن هزینه های درمانی ناباروری زیر پوشش بیمه، زوجین را از ادامه درمان برای بچه دار شدن مایوس می كند.

سلامت نیوز : رییس انجمن ناباروری و باروری ایران گفت: قرار نگرفتن هزینه های درمانی ناباروری زیر پوشش بیمه، زوجین را از ادامه درمان برای بچه دار شدن مایوس می كند.
 
محمدرضا نوروزی در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجود انجام مذاكرات با مسوولان بهداشت و درمان و همچنین سازمان های بیمه گر، هنوز هزینه درمان ناباروری زیر پوشش بیمه قرار نگرفته است.
وی اظهار داشت: هم اكنون هزینه های درمانی برای بچه دار شدن حدود30 میلیون ریال است كه بسیاری از زوجین توان پرداخت آن را ندارند و از ادامه درمان منصرف می شوند.
نوروزی به وجود حدود سه میلیون زوج نابارور در كشور اشاره كرد و گفت: از سازمان های بیمه ای می خواهیم كه مشكلات مالی زوجین نابارور را مدنظر قرار داده و همكاری های لازم را در این خصوص انجام دهند.
وی تصریح كرد، ایران در زمینه درمان ناباروری پیشرفت های قابل توجهی در چند سال اخیر داشته و به ویژه با تولید داروهای جدید نازایی، توانسته است جایگاه خود را در این زمینه در منطقه خاورمیانه بدست آورد.
نوروزی خاطرنشان كرد، دولت باید برای دسترسی زوجین نابارور به این داروها و خدمات پزشكی در این زمینه، حمایت های مالی انجام دهد تا سازمان های بیمه ای نیز هزینه های درمانی ناباروری را زیر پوشش بیمه قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha