دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 296250

آیا ماسک زدن می تواند به سلامتی آسیب برساند؟ نه، برای بیشتر مردم مشکلی به وجود نمی آورد. نوزادان و کودکان نوپا نباید ماسک بزنند زیرا ممکن است خفه شوند. همین مسئله برای هر کسی که در برداشتن بدون کمک یک ماسک مشکل دارد، اتفاق می افتد.

آیا ماسک زدن خطرات سلامتی به همراه دارد؟

سلامت نیوز: آیا ماسک زدن می تواند به سلامتی آسیب برساند؟ نه، برای بیشتر مردم مشکلی به وجود نمی آورد. نوزادان و کودکان نوپا نباید ماسک بزنند زیرا ممکن است خفه شوند. همین مسئله برای هر کسی که در برداشتن بدون کمک یک ماسک مشکل دارد، اتفاق می افتد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، به گفته کارشناسان، برخلاف شایعات دروغین و حتی برعکس، دیگران می توانند ماسک بزنند بدون اینکه خطری برای سلامتی آنها ایجاد شود.

 در مناطقی که ویروس کرونا در حال گسترش است، متخصصان بهداشت موافق هستند که زدن ماسک یا سایر روکشهای صورت در ملاء عام باعث می شود خطر ابتلا به ویروس هنگامی که افراد نمی توانند فاصله های اجتماعی را رعایت کنند، کاهش یابد.

ویروس کرونا به طور عمده از طریق قطرات پخش می شود که وقتی افراد صحبت می کنند، می خندند، آواز می خوانند، سرفه و یا عطسه می کنند، پخش می شود. استفتده از ماسک ها احتمال رسیدن این قطرات را به افراد دیگر کاهش می دهد. حتی اگر شخصی علائمی ندارد، می تواند ویروس را حمل کرده و آن را گسترش دهد.

به اعتفاد کارشناسان، هنگامی که هوا مرطوب باشد، وقتی که شخص عادت به زدن ماسک ندارد نفس کشیدن دشوارتر است. اما در کل ماسک ها به طور معنی داری اکسیژن بدن را کاهش نمی دهند. بدن برای تنظیم سطح اکسیژن در شرایط مختلف و در حالت های متفاوت بسیار مناسب و به جا عمل می کند.

یک متخصص بیماریهای عفونی در دانشگاه بوستون آمریکا نیز معتقد است که هیچ مدرکی مبنی بر استفاده از ماسک و ایجاد عفونت های قارچی یا باکتریایی وجود ندارد. ماسک های یکبار مصرف به صورت یک بار استفاده می شوند، سپس در زباله ها ریخته می شوند. استفاده از ماسک های پارچه ای هم، ایده خوبی است چرا که مرتباً می توان آنها راشست.

زدن ماسک ممکن است ناراحت کننده باشد، اما مسئولان بهداشت معتقدند که افراد در صورت استفاده ازماسک باید در برابر هرگونه تمایل به لمس صورت خود مقاومت کنند. چرا که لمس صورت می تواند میکروب ها را از دستان به بینی، دهان و چشم منتقل کند.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha