دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸

بنیاد مسکن و یک بانک قرض الحسنه تفاهم نامه اعطای وام ۱۵ میلیون تومانی مسکن به ۶ هزار خانوار روستایی را امضا کردند.

وام مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان شد

سلامت نیوز: بنیاد مسکن و یک بانک قرض الحسنه تفاهم نامه اعطای وام ۱۵ میلیون تومانی مسکن به ۶ هزار خانوار روستایی را امضا کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علیرضا تابش امروز در مراسم امضای تفاهم نامه اعطای وام ۱۵ میلیون تومانی مسکن روستایی با بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهارد اشت: تسهیلاتی که این بانک پرداخت می‌کند در کنار وام ۴۵ میلیون تومانی مسکن روستایی است که به خانوارهایی که نمی‌توانند با وام موجود ساخت واحد خود را تکمیل کنند، اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی نزد این بانک قرار داده و با تخصیص ۶۰ میلیارد تومانی بانک قرض الحسنه مهر ایران تا سقف ۹۰ میلیارد تومان برای ۶ هزار واحد مسکن روستایی وام ۱۵ میلیون تومانی اختصاص می‌یابد.

تابش بازپرداخت این تسهیلات را ۳۶ تا ۶۰ ماه عنوان و اعلام کرد: سهمیه هر استان مشخص شده و این وام بر اساس ضوابط داخلی بانک مذکور اعطا می‌شود.

در ادامه این نشست عزیزالله مهدیان معاون نوسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اعلام کرد: این وام برای بومگردی، توسعه سکونت گاه‌های گردشگران روستایی و اشتغال روستایی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: پیش از این نیز بنیاد مسکن با اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی نزد بانک قرضه الحسنه مهر ایران و اختصاص ۴۰ میلیارد تومان از منابع داخلی این بانک و رسیدن به سقف ۶۰ میلیارد تومانی، تفاهم نامه مشابهی برای اعطای وام مسکن روستایی تا سال ۱۴۰۰ با بانک مذکور به امضا رسانده بود که در حال حاضر ۱۵۰ میلیارد تومان به اعتبار مشترک بنیاد و این بانک برای وام روستایی در جریان است.

همچنین توکلی رئیس هیأت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز با بیان اینکه امروز سومین تفاهم نامه‌ای است که این دو دستگاه به امضا می‌رسانند گفت: تاکنون ۲۸ هزار واحد مسکن روستایی از محل این تفاهم نامه‌ها تسهیلات مسکن دریافت کرده اند.

وی افزود: در ابتدای ماه جاری ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را در سه استان ایلام، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان از محل منابع داخلی این بانک برای پوشش حوادث غیرمترقبه بیمه کرده ایم و شرکت‌های بیمه تا سقف ۳۰ میلیون تومان به این ۵۰۰ هزار واحد به سه استان مذکور خسارت منابع طبیعی پرداخت می‌کند.

همچنین تابش در این نشست درباره مسکن محرومان گفت: تاکنون طی بیش از یک سال گذشته ساخت ۵۴ هزار واحد مسکونی در ۱۴ استان برای محرومان آغاز شده که سهم آورده متقاضیان را دولت معادل ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به همراه تسهیلات بانکی پرداخت می‌کند تا یک واحد ۶۰ متری احداث شود. ساخت ۲۰ هزار واحد از این ۵۰ هزار واحد به اتمام رسیده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ساخت ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در حاشیه شهرهای مشهد، چابهار، زاهدان و دوگنبدان به این بنیاد واگذار شده است، از افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۴۵ به ۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این افزایش سقف وام هفته گذشته در هیأت دولت به تصویب رسید و به محض ابلاغ بانک مرکزی، اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: بنیاد مسکن ساخت ۱۳۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای مختلف را بر عهده گرفته که تاکنون معادل ۵۳ هزار واحد مسکونی، زمین به این بنیاد تحویل داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha