سلامت نیوز : پزشكان در یك مطالعه جدید در حال بررسی تاثیر داروی لیتیوم روی بیماران مبتلا به پاركینسون هستند و امیدوارند كه به شیوه‌ای مفید برای كنترل این بیماری دست پیدا كنند.

به گزارش ایسنا، لیتیوم در حال حاضر از سوی روانپزشكان برای درمان مبتلایان به اختلال دو قطبی (مانیا- افسردگی)، تجویز می‌شود. در این مطالعه پزشكان تلاش می‌كنند كه مانع از تشكیل پروتئین‌های سمی و مرگ سلولی ناشی از بیماری پاركینسون شوند.

دكتر جولی اندرسن، متخصص اصلی در این بررسی‌ها در "انستیتو مطالعات پیری بوك" خاطرنشان كرد: این مطالعات پیش بالینی با این هدف انجام گرفته كه دوز صحیح دارو برای مبتلایان به پاركینسون تعیین شود و انستیتوی بك در تلاش است تا مطالعات بالینی فاز دوم را برای بررسی تاثیر لیتیوم روی انسانها در ارتباط با روش استاندارد دارو درمانی پاركینسون آغاز كند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دكتر اندرسون تاكید كرد: این اولین باری است كه داروی لیتیوم روی مدل‌های جانوری مبتلا به پاركینسون آزمایش می‌شود. اگر قابلیت این دارو در درمان پاركینسون تایید شود نتایج شگفت انگیزی حاصل خواهد شد و امیدی تازه برای مبتلایان به این بیماری بوجود خواهد آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha