پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشكی تهران پیشنهاد می‌كنند در صورت تماس چشم‌ها با دست‌های آلوده، باید آن‌ را با قطره اشك مصنوعی، سرم نمكی (محلول نرمال سالین)، شامپوبچه رقیق‌شده یا شامپوهای مخصوص شست‌وشوی چشم به‌خوبی شست‌وشو داد.

چگونه از آلودگی چشم‌ها به ویروس كرونا جلوگیری كنیم؟

سلامت نیوز:پژوهشگران موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه علوم پزشكی تهران پیشنهاد می‌كنند در صورت تماس چشم‌ها با دست‌های آلوده، باید آن‌ را با قطره اشك مصنوعی، سرم نمكی (محلول نرمال سالین)، شامپوبچه رقیق‌شده یا شامپوهای مخصوص شست‌وشوی چشم به‌خوبی شست‌وشو داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، استفاده از تجهیزات ایمنی مانند عینك و محافظ صورت برای پرسنل مراكز بهداشتی-درمانی توصیه شده است، تا مانع انتقال ویروس از طریق چشم‌ها شوند. در مورد افراد عادی هم مهم‌ترین روش پیشگیری، پرهیز از تماس و خاراندن چشم‌ها با دست‌های آلوده ذكر شده است.

به عقیده چشم‌پزشكان، درصورتی كه واقعا دست آلوده به ویروس كرونا با چشم تماس داشته باشد، مثل این است كه دست آلوده با مخاط بینی تماس داشته است و راهی نیست كه بتوان جلوی تكثیر یا اتصال ویروس به سلول‌ها را گرفت. بنابراین، افراد تا حدامكان باید مراقب تماس دست‌های آلوده با چشمان خود باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha