سلامت نیوز :معاون سلامت دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به افزایش شكایت از پزشكان گفت: باید تلاش كنیم كه دقت خود را افزایش دهیم ولی متاسفانه برخی از پزشكان از مسوولیت خود شانه خالی می‌كنند.

به گزارش ایسنا، دكتر فرید ابوالحسنی در همایش كشوری كنترل عفونت و مقاومت ضد میكروبی افزود: باید عملكرد خود را تغییر دهیم چون پیامدهای خطاهای پزشكی برای جامعه و شاغلان حرفه‌های پزشكی زیاد خواهد بود.

معاون سلامت دانشگاه علوم پزشكی تهران در ادامه اظهار كرد: ما داروها و فناوریهای جدید را وارد و از آن‌ها برای درمان بیماران استفاده می‌كنیم. این در حالیست كه داروها قبل از آن كه از سوی متخصصان تجویز شود از طرف پزشكان عمومی نسخه می‌شوند.

وی افزود:‌ این گونه مداخله‌های درمانی هم پیامد مثبت و هم پیامد منفی می‌تواند داشته باشد. در حال حاضر عوارض نامطلوب آن دامن‌گیر ما شده است ولی كفایت لازم را برای حل این مشكل نداشته‌ایم.

ابوالحسنی در پایان اظهار كرد: یكی از جنبه‌های كفایت‌های سازمانی در حل این مشكل برقرار كردن سازوكارهای بازدارنده و تشویق‌ كننده است كه متاسفانه این گونه فعالیتها در ایران نه در سطح فردی انجام می‌شود و نه در سطح مدیریتی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha