سازمان ملل اعلام کرد: جهان در حال درمان علائم بیماری کووید-۱۹ است و از علت همه گیری این بیماری غافل است.

جهان از درمان علت اصلی همه گیری کووید-۱۹ غافل است

سلامت نیوز:سازمان ملل اعلام کرد: جهان در حال درمان علائم بیماری کووید-۱۹ است و از علت همه گیری این بیماری غافل است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در گزارش سازمان ملل آمده است: جهان در حال درمان علائم جسمی و اقتصادی شیوع کروناویروس جدید است و به عوامل زیست محیطی آن توجهی ندارد. در نتیجه انتظار میرود طی سالهای آینده جهان با جریانی از بیماری‌ها مواجه شود که از حیوان به انسان منتقل می‌شوند.


مواردی از چنین بیماری‌ها و شیوع آنها رو به افزایش است که ابولا، سارس، ویروس نیل غربی و تب دره ریفت از جمله آنهاست و عامل ریشه ای آن می‌تواند تخریب طبیعت توسط بشر و افزایش تقاضای گوشت باشد.


در این گزارش آمده است: حتی پیش از همه گیری بیماری کووید-۱۹ هر سال حدود دو میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به بیماریهای مشترک میان دام و انسان جان خود را از دست می‌دهند. بیماری کووید-۱۹ شدیدترین نوع آن بوده ولی اولین مورد نیست.


در این گزارش تاکید شده اتخاذ رویکردی که بر اساس آن سلامت بشر، حیوانات و محیط زیست بهم پیوسته باشد ضروری است که کنترل و تحقیق روی بیماریها و سیستم غذایی که عامل انتقال بیماری به انسان است یکی از آنهاست.


به گزارش روزنامه گاردین، در گزارش سازمان ملل آمده است: واکنشهای بسیاری به بیماری کووید-۱۹ انجام گرفته اما بسیاری از آنها شیوع کروناویروس را یک چالش پزشکی یا شوک اقتصادی قلمداد می‌کنند.


منشاء این بیماری در محیط زیست، سیستم غذایی و سلامت حیوانات است. این شرایط مانند آن است که در مواجهه با فرد بیمار تنها علائم او را درمان کرده و درمان عوامل نهفته و زمینه ای مورد توجه قرار نگیرد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha