سلامت نیوز :نتایج یك تحقیق جدید نشان می‌دهد افرادی كه در حومه شهرها زندگی می‌كنند كمتر از استرس و ناراحتی رنج می برند چرا كه مغز آنها به گونه دیگری شكل می‌گیرد.

به گزارش فارس، مطالعات قبلی نشان داده بود كه متولدین و بزرگ شدگان شهرها با احتمال بیشتری از رنج بردن از استرس و ناراحتی و اختلالات رفتاری روبرو هستند تا همتایان خود كه در خارج از شهر زندگی می‌كنند.

علل بیولوژیك این روند مشخص نیست اما تحقیقات جدید كه در مجله نیچر منتشر شده نشان می دهد بخشهای مختلف مغز وابسته به اینكه كجا زندگی می كنید رشد متفاوتی دارند.

دكتر ینس پروسنر از انستیتو بهداشت روانی دانشگاه داگلاس گفت: مطالعات قبلی نشان داده بود احتمال اختلالات عصبی در افراد شهری 21 درصد بیشتر است و این میزان در اختلالات مربوط به رفتار به 39 درصد افزایش می یابد.

به نوشته دیلی تلگراف همچنین احتمال ابتلا به شیزوفرنی در اشخاص زاده شده در شهرها تقریبا دو برابر متولدین خارج از شهرهاست.

این مطالعات توسط پروسنر و همكارانش با اسكن مغز عده ای داوطلب سالم از مناطق شهری و حومه ای و روستایی انجام شد و نشان داد مناطق مختلف مغز نسبت به شهر محل زندگی و در طول مدت زندگی حساس هستند و واكنش نشان می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha