سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 296329

یک خانواده بهبودیافته از ویروس کرونا، با هدف کمک به نجات جان بیماران تازه مبتلا شده به کووید ۱۹ با حضور در مرکز انتقال خون خیابان وصال در تهران پلاسما اهدا کردند.

اعضای خانواده بهبودیافته از کرونا پلاسما اهدا کردند

سلامت نیوز: یک خانواده بهبودیافته از ویروس کرونا، با هدف کمک به نجات جان بیماران تازه مبتلا شده به کووید ۱۹ با حضور در مرکز انتقال خون خیابان وصال در تهران پلاسما اهدا کردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، روز گذشته(دوشنبه) پنج نفر از اعضای خانواده طاهری برای نجات جان بیماران تازه مبتلا شده به بیماری کووید ۱۹، به شکرانه سلامت خود در بخش اهدای پلاسما مرکز وصال حضور پیدا کردند و پلاسما اهدا کردند.


به گزارش سازمان   انتقال خون استان تهران، کیکاووس طاهری پدر این خانواده با تاکید بر رعایت بهداشت فردی به عنوان بهترین راه برای مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: وقتی به لطف الهی، دوره سخت بیماری را پشت سر گذاشتیم واقعا شرایط بیماران را به خوبی درک می کنیم و تصمیم گرفتم با همسرم و دو دخترم و تنها پسرم که آنها هم بهبود پیدا کردند به نجات جان بیماران کرونایی تازه مبتلا شده کمک کنیم.


اعضای خانواده طاهری با حضور در بخش اهدای پلاسما مرکز وصال، نمایشی از انسانیت، خیرخواهی و نوعدوستی را به منصه ظهور گذاشتند که این حرکت می تواند الگویی مناسب برای حضور بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ برای کمک به دیگر بیماران مبتلا  به ویروس کرونا باشد.
به گزارش ایرنا از ابتدای اجرای طرح اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا (از اوایل اردیبشهت امسال) بهبود یافتگان از کرونا در تهران به دو مرکز وصال شیرازی و مرکز نوآوری سازمان انتقال خون، و در دیگر استان ها به مراکز اهدای خون برای اهدای پلاسما مراجعه می کنند.


مدیرکل انتقال خون استان تهران درگفت وگویی به خبرنگار ایرنا گفته بود: لیست بهبود یافته های کووید ۱۹ در تهران از سوی سه دانشگاه علوم پزشکی دراختیار ما قرار گرفته بود و در این لیست اسامی افراد بهبود یافته قرار داشت که درمان شده بودند و ما از این بهبود یافته ها تقاضا می کنیم که به شکرانه سلامت خود و با هدف نجات بیماران مبتلا به کرونا برای اهدای پلاسما اقدام کنند.
محمد رضا مهدی زاده تاکید کرد: نگرانی ما برای فصل پاییز و زمستان است که امکان دارد شیوع کرونا بیشتر شود، بنابراین باید ذخیره کافی پلاسما برای آن زمان را داشته باشیم.  


مدیرکل انتقال خون استان تهران تاکید کرد: بهبود یافته ها از کرونا اطمینان خاطر داشته باشند که اهدای پلاسما بعد از بهبودی به هیچ عنوان سیستم ایمنی بدنشان را تضعیف نخواهد کرد و با اطمینان خاطر برای نجات بیمارن و اهدای پلاسما اقدام کنند.


وی ادامه داد: بهبود یافتگان کرونا به شرط داشتن شرایط لازم (همانند شرایط اهدای خون) و نیز گذشت یک ماه از بهبودی می توانند به مراکز وصال و ستاد مرکزی سازمان انتقال خون واقع در جنب برج میلاد مراجعه کنند و از آنها ۵۰۰ سی سی پلاسما گرفته می‌شود و پلاسمای اهدایی آنها فریز و بعد از غربالگری و تست سلامت ذخیره می‌شود و به مراکز درمانی که درخواست کننده این پلاسما برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا باشند ارسال می شود و در اختیار آنها قرار می گیرد.


مهدی زاده افزود: از همه افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند می خواهیم به دلیل اینکه زمان وجود آنتی بادی این ویروس در بدن آنها مدت زمان کوتاه و محدودی است هرچه زودتر برای اهدای پلاسمای خود اقدام کنند تا بتوانند کمکی برای سلامت مبتلایان به این ویروس باشند.


وی تاکید کرد: اهدا کنندگان خون و همین طور پلاسما اطمینان داشته باشند که انتقال خون بر اساس آخرین استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان‌های انتقال خون جهان، تمام نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می کند و تمام مراکز انتقال و اهدای خون و تمام تجهیزات این مراکز در کشور در حال حاضر و همین طور همیشه، ضد عفونی و استریل می شوند و اهدا کنندگان با اطمینان خاطر خون اهدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha