رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: به عنوان متولی حوزه سلامت خواستار اعمال برخی محدودیت ها در تعامل با استان های درگیر با هشدار و وضعیت قرمز کرونایی هستیم.

اعمال برخی محدودیت ها در تعامل با استان های درگیر با وضعیت قرمز

سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: به عنوان متولی حوزه سلامت خواستار اعمال برخی محدودیت ها در تعامل با استان های درگیر با هشدار و وضعیت قرمز کرونایی هستیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سید محمد جمالیان هفدهم تیرماه در حاشیه افتتاح مگا ICU بیمارستان آیت الله خوانساری اراک و مرکز ناباروری بیمارستان امیرالمومنین(ع) در جمع خبرنگاران بیان کرد: میانگین نرخ ناباروری در کشور ۱۵ درصد است ولی در استان مرکزی نرخ ناباروری از میانگین کشوری بالاتر است و باید تمهیداتی جهت کاهش این نرخ در استان صورت گیرد.


وی یکی از راهکارهای کاهش این نرخ را درمان ناباروری دانست و گفت: با توجه به هزینه های سنگین درمان ناباروری در کشور وظیفه خود دانستیم که مرکز دولتی در اراک راه اندازی شود که بر همین اساس با هزینه ای بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان مرکز دولتی درمان ناباروری در اراک افتتاح شد.
جمالیان با اشاره به کمبود تخت های ویژه در استان مرکزی، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا نیاز بیشتری به تخت های ویژه حس شد و دانشگاه علوم پزشکی در این راستا جهت افزایش تخت های ویژه اقدام کرد و به سمت راه اندازی مگا ICU رفت و در نهایت امروز ۲۰ تخت در بیمارستان آیت الله خوانساری اراک افتتاح شد.


وی اضافه کرد: اکنون از ۶۵ تخت به ۸۵ تخت رسیده ایم و تلاش داریم تعداد تخت ها به ۱۲۰ عدد برسد و ۱۲ تا ۲۰ تخت را به سایر شهرستان های دارای امکانات لازم اختصاص خواهیم داد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه وضعیت استان مرکزی در بحث کرونا شکننده است، چراکه استان های اطراف وارد شرایط هشدار و وضعیت قرمز شده اند و با اشاره به اینکه برای محدودیت در ارتباط با سایر استان ها باید همه جوانب را سنجید، افزود: قطعا مجموعه استان تصمیمی اتخاد می کند که با شرایط اجتماعی، اقتصادی استان همخوان باشد ولی به عنوان متولی حوزه سلامت خواستار اعمال برخی محدودیت ها در تعامل با استان های درگیر هستیم.


وی اظهار کرد: یکی از راهکارهای اصلی کنترل شرایط، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در اماکن عمومی و شلوغ است، به هر میزان که بتوانیم امکانات را افزایش دهیم جوابگوی شدت بیماری نخواهیم بود، کادر درمان به شدت خسته اند و حتی برخی از آنها به بیماری مبتلا شده اند، در این شرایط لازم است که مردم حتما نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.
جمالیان  تاکید کرد: امروز مهمترین وظیفه اجتماعی هر شهروند رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha