چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 296338

کارشناسان تاکید دارند: استفاده از ماسک موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است اما ممکن است برخی افراد به دلیل برخی اطلاع‌رسانی‌های غیراصولی و غیرعلمی، استفاده از ماسک را برای سلامتی مضر تلقی کنند.

رد ادعاهای غیرعلمی درباره ماسک زدن

سلامت نیوز:کارشناسان تاکید دارند: استفاده از ماسک موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است اما ممکن است برخی افراد به دلیل برخی اطلاع‌رسانی‌های غیراصولی و غیرعلمی، استفاده از ماسک را برای سلامتی مضر تلقی کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، استفاده از ماسک برای طولانی مدت ممکن است خسته‌کننده باشد اما به گفته کارشناسان سلامت برخی اطلاعات غیرعلمی و از منابع غیرمعتبر که در رابطه با مضرات استفاده از ماسک مطرح می‌شوند بدون شک صحت ندارند.


با توجه به همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ و تاکید بر استفاده از ماسک از سوی کارشناسان سلامت، ادعاهایی در مورد مضرات آن برای سلامتی مطرح شده که "کاهش سطح اکسیژن بدن که موجب تنفس سطح خطرناکی از کربن دی اکسید بازدم می‌شود" یا "تضعیف سیستم ایمنی بدن" از جمله آنهاست.


این موضوع حقیقت دارد که کارشناسان سلامت عمومی معتقدند برخی افراد همچون کودکان کمتر از دو سال، افراد مبتلا به مشکلات جسمی که نفس کشیدن را برای آنان سخت می‌کند و افرادی که به دلیل ناتوانی فیزیکی، قادر به برداشتن ماسک از روی صورت خود نیستند، لازم نیست ماسک بزنند.


به گفته کارشناسان سلامت، استفاده از ماسک اگرچه در ساعات طولانی ممکن است خسته‌کننده باشد اما به هیچ وجه موجب بروز بیماری یا ناتوانی نمی‌شود.


ممکن است برخی افراد تصور کنند استفاده از ماسک موجب کاهش سطح اکسیژن بدن و خون شود اما این موضوع صحیح نیست.


کاهش سطح اکسیژن خون و بدن با علائمی چون تنگی نفس، سرفه، بالا رفتن یا کند شدن ضربان قلب، تعریق و تغییر رنگ پوست همراه است که در این شرایط لازم است افراد در بیمارستان تحت درمان قرار گیرند و در موارد شدید بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی احتیاج پیدا می‌کند.


به گزارش دالاس نیوز، اما استفاده از ماسک با این پیامدها برای فرد همراه نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha