یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

احتمال وقوع طوفان و گرد وخاک در نوار شرقی کشور

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، احتمال وقوع طوفان و گرد وخاک در نوار شرقی شکورکبری رفیعی  در خصوص وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۳ روز آینده در استان‌های غربی از جمله آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان و همچنین ارتفاعات البرز در شمال استان‌های تهران، قزوین و البرز و جنوب استان‌های اصفهان و سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق فارس و هرمزگان و جنوب کرمان رگبار، رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.


وی ادامه داد: همین شرایط جوی برای در روز‌های شنبه و یکشنبه برای مناطق شمال غرب کشور، غرب دریا و سواحل خزر، ارتفاعات البزر و استان کرمان و همچنین شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.


رفیعی افزود: شرق دریای عمان طی ۳ روز آینده مواج و متلاطم است و به لحاظ شرایط دمایی از امروز تا فردا در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۴ درجه سانتی گراد رخ می‌دهد.


این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره با اینکه از جمعه تا اویل هفته آینده کاهش نسبی دما بین ۳ تا ۶ درجه پیش بینی می‌شود، بیان کرد: از امروز تا پنجشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه گرد و خاک اتفاق می‌افتد و از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده سرعت وزش باد در این مناطق افزایش پیدا می‌کند.


وی با بیان اینکه برای شمال استان سیستان و بلوچستان طوفان و گردو خاک پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: آسمان تهران امروز صاف است و در بعد از ظهر وزش باد رخ می‌دهد.


رفیعی عنوان کرد: در ارتفاعات استان تهران احتمال دارد در ساعت‌های بعد از ظهر افزایش ابر، بارش‌های پراکنده و افزایش ابر اتفاق بیفتد و حداکثر دما در پایتخت امروز ۳۶ درجه سانتی گراد است که نسبت به دیروز ۲ درجه افزایش داشته است و حداقل دما در تهران امروز به ۲۵ درجه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha