شاید باور این نكته پس از چند ماه عادت به شست‌وشو و استفاده از ترفندهای مختلف ضدعفونی‌ كردن كه در شبكه‌های مجازی برای پیشگیری از انتقال كرونا از مواد غذایی خام، میوه‌ها و سبزیجات آموخته‌ایم كمی دشوار باشد.

استفاده از مواد شوینده برای شست و شوی میوه و سبزیجات ممنوع

سلامت نیوز:شاید باور این نكته پس از چند ماه عادت به شست‌وشو و استفاده از ترفندهای مختلف ضدعفونی‌ كردن كه در شبكه‌های مجازی برای پیشگیری از انتقال كرونا از مواد غذایی خام، میوه‌ها و سبزیجات آموخته‌ایم كمی دشوار باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،اما به گفته مركز كنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده، تا به حال هیچ شواهدی از اثربخشی نمك، سركه یا آبلیمو برای ضدعفونی كردن مواد غذایی تازه به دست نیامده است. به توصیه این مركز و همین‌طور سازمان بهداشت جهانی برای شستن میوه‌ها و سبزیجات، شست‌وشوی آنها زیر آب روان و تمیز كافی است.

همچنین برای شست‌وشوی سطح برخی سبزیجاتی كه پوست‌های ناهموار و آلوده‌تری دارند مانند سیب‌زمینی، بهتر است از برس‌های شست‌وشو كمك گرفته شود.سازمان بهداشت جهانی تأكید دارد كه به هیچ عنوان از مواد شوینده و شیمیایی برای شست‌وشوی میوه‌ها و سبزی‌های تازه نباید استفاده كرد. اما اگر همچنان نگران هستید بهتر است از محلول‌های مخصوص برای این كار استفاده كنید و از استفاده از سایر مواد شوینده بپرهیزید.

نگران غذای رستوران‌ها نباشیداگرچه برخی از كاركنان مراكز تهیه مواد غذایی و رستوران‌ها در این دوران به كووید-19 مبتلا شده‌اند ولی تاكنون شواهدی مبنی بر انتقال ویروس از سوی كاركنان این مراكز به مشتریان ازطریق لوازم و مواد خوراكی كه این افراد لمس كرده بودند گزارش نشده است. با این وجود به توصیه سازمان بهداشت جهانی و همچنین ستاد ملی مبارزه با كرونا، كاركنان چنین مراكزی حتما باید از ماسك تنفسی استفاده كنند.

بنابراین اگر قصد دارید در رستوران غذا میل كنید در صورتی كه نكات بهداشت فردی در رستوران به‌خوبی رعایت شود، می‌توان گفت جای نگرانی وجود ندارد.انتقال  با آب آشامیدنی ممكن است؟یكی دیگر از نگرانی‌هایی كه شاید در ذهن برخی از ما به وجود آمده باشد این كه آیا ممكن است منابع آب شهری به این ویروس آلوده شوند و از طرق آشامیدن آب به كووید-19 مبتلا شویم؟ در پاسخ باید گفت تاكنون هیچ ویروس كرونایی در منابع آب آشامیدنی گزارش نشده است. مراكز تصفیه آب آزمایش‌های متعددی روی منابع آبی انجام می‌دهند تا آبی گوارا و عاری از عوامل بیماری‌زا به دست شهروندان برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha