چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 296362

دونالد ترامپ به طور رسمی ایالات متحده آمریکا را از سازمان جهانی بهداشت خارج کرد.

ترامپ رسماً از سازمان بهداشت جهانی خارج شد

سلامت نیوز: دونالد ترامپ به طور رسمی ایالات متحده آمریکا را از سازمان جهانی بهداشت خارج کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از بی بی سی، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه تایید کرد که ایالات متحده کتبا به این نهاد اعلام کرده بنا دارد از سازمان بهداشت جهانی خارج شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه مه گذشته گفته بود که معتقد است سازمان بهداشت جهانی تحت سیطره چین است و در جریان شیوع ویروس جدید کرونا با حمایت از پکن موجب گمراهی آمریکا و جهان شده است.

 رئیس جمهوری آمریکا پس از آن از تصمیم خود برای خارج کردن کشورش از سازمان بهداشت جهانی و صرف بودجه تخصیصی آن به نهادهای دیگر خبر داده بود.

با این حال روند جدایی آمریکا از این نهاد سازمان ملل متحد دست کم یک سال طول خواهد کشید.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفته ایالات متحده در نامه روز گذشته خود اعلام کرده بنا دارد ظرف یک سال از زمان نامه یعنی روز ششم ژوئیه سال آینده (۲۰۲۱) عضویت خود در سازمان بهداشت جهانی را لغو کند.

باب منندز، سناتور سرشناس دموکرات هم روز سه شنبه در توییتر نوشت: "کنگره رسما از تصمیم رئیس جمهوری برای خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی آن هم در میانه یک همه‌گیری جهانی مطلع شده است. تصمیمی که بیماران آمریکایی‌ را رها و آمریکا را تنها خواهد کرد".

با این حال، یک مقام ارشد دولت آمریکا به شبکه خبری سی‌بی‌اس گفته واشنگتن به طور مفصل و با جزییات شرح تغییرات اصلاحی خود در ساختار سازمان بهداشت جهانی را به این نهاد سازمان ملل متحد اعلام کرده بود اما دبلیواچ‌او درخواست آمریکا رد کرده بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha