پس از لغو قرنطینه در بیشتر کشورهای جهان، کارشناسان اعتقاد دارند که استفاده گسترده از تست‌های ویروس کرونا می‌تواند به دولت‌ها کمک کند تا در کنار از سرگیری فعالیت‌های مختلف کشور از گسترش بیماری کووید 19 جلوگیری کرده و جان افراد بیشتری را نجات دهند.

کدام تست کرونا برای شما مفید است

سلامت نیوز: پس از لغو قرنطینه در بیشتر کشورهای جهان، کارشناسان اعتقاد دارند که استفاده گسترده از تست‌های ویروس کرونا می‌تواند به دولت‌ها کمک کند تا در کنار از سرگیری فعالیت‌های مختلف کشور از گسترش بیماری کووید 19 جلوگیری کرده و جان افراد بیشتری را نجات دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، بیماری کووید 19 همچنان در سراسر جهان انسان‌ها را درگیر کرده و جان صدها هزار نفر را گرفته است. بسیاری از کشورها سیاست قرنطینه را در پیش گرفتند و برخی، این سیاست را برای مدت بیشتری تمدید کردند اما آیا این روال قابل ادامه دادن است؟

پس از چندین ماه از همه گیری ویروس کرونا و اجرای سیاست قرنطینه، کشورهای زیادی قرنطینه را برداشته و کارها و فعالیت‌های اجتماعی را با محدودیت‌ها لازم از سر گرفته‌اند.

    مقامات بهداشتی کشورهای مختلف در سرتاسر جهان قبول دارند كه شناسایی و جداسازی افراد آلوده، اعم از علامت دار و بدون علامت، بهترین روش برای كنترل این بیماری است. این تئوری که در حال حاضر مورد قبول قرار گرفته است، منجر به محبوبیت تست‌های بیوشیمیایی شده است که می‌توانند ویروس سارس 2 (عامل ایجاد ویروس کرونای جدید) را شناسایی کنند.

کارشناسان معتقد هستند که تست بیماری کووید 19 باعث کاهش انزوا و قرنطینه غیرضروری می‌شود و به کارمندان و کارگران امکان می‌دهد تا کار خود را از سر بگیرند که آغاز فعالیت‌ها برای احیای اقتصاد کشورها بسیار ضروری است.

با هشدار افزایش آمار مبتلایان بیماری کووید 19 در سراسر جهان، دولت‌های کشورهای مختلف در نظر دارند تا ظرفیت تست کرونای خود را برای متوقف کردن شیوع بیشتر این بیماری تقویت کنند. مقامات بهداشتی کشورهای مختلف در سرتاسر جهان نیز قبول دارند كه شناسایی و جداسازی افراد آلوده، اعم از علامت دار و بدون علامت، بهترین روش برای كنترل این بیماری است.

این تئوری که در حال حاضر مورد قبول قرار گرفته است، منجر به محبوبیت تست‌های بیوشیمیایی شده است که می‌توانند ویروس سارس 2 (عامل ایجاد ویروس کرونای جدید) را شناسایی کنند.

در حال حاضر افرادی که در ادارات یا مراکز مختلف به کار مشغولند ترس از ابتلای ویروس کرونا را به شدت احساس می‌کنند. همه می‌خوانند بدانند که آیا به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند یا نه و تنها راه اطمینان از این مسئله، تست کرونا است. 

برخی از افراد به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند و حامل آن بوده و می‌توانند به دیگران منتقل کنند اما علائمی را از خود نشان نمی‌دهند. به این افراد بیماران بدون علامت گفته می‌شود و شواهد موجود نشان می‌دهد که این گروه از بیماران تقریباً نیمی از موارد مبتلایان به کووید 19 را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این، بیماری کووید 19 در بیماران برخی از علائم را بروز می‌دهد که با سایر بیماری‌ها از قبیل آنفلوانزا، حساسیت و سرماخوردگی مشابه است و این کار تشخیص را سخت تر می‌کند و تنها تست کرونا است که می‌تواند به طور قطعی مشخص کند که فرد به بیماری کووید 19 مبتلا شده است یا نه.

یکی از نکات مهم و مثبت استفاده بیشتر و گسترده تر از تست کرونا این است که مقامات بهداشتی را قادر می‌سازد تا درک کنند که این ویروس در کجا فعال است و با چه سرعتی گسترش پیدا می‌کند. این داده‌ها به مسوولان و دولت‌ها کمک می‌کند تا تصمیم‌های بهتر و مؤثرتری نسبت به همه گیری این بیماری داشته باشند.

علاوه بر این، تست کرونا می‌تواند به تشخیص زودرس و درمان بیماری کمک کند و از این طریق جان بیمار را نجات دهد و در ضمن از گسترش بیشتر بیماری جلوگیری کند. همچنین آزمایش کرونا باعث کاهش انزوا و قرنطینه غیرضروری افراد می‌شود و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کارهای روزمره خود را از سر بگیرند که  این مسئله به طور کلی برای احیای اقتصاد کشورها بسیار مورد نیاز است.

باید گفت به طور کلی در سطح جهانی سرعت انجام و تشخیص تست‌های ویروس کرونا توسعه پیدا کرده و این عاملی کمک کننده برای ادامه پیدا کردن روند انجام کارها با برداشته شدن قرنطینه در کشورها است.

لازم به توضیح است که تست‌های کرونا و نحوه کار آن‌ها در انواع  مختلف وجود دارد که به طور کلی به دو نوع تقسیم می‌شود: در یکی از آزمایش‌ها وجود ویروس در بدن فرد تشخیص داده می‌شود و آزمایش دیگر به دنبال آنتی بادی در بدن است. نوع اول معمولاً شامل گرفتن سواب یا همان نمونه آزمایشگاهی گلو یا بینی است و از تکنیک‌های مبتنی بر واکنش زنجیره‌ای پلیمراز برای تشخیص کد ژنتیکی Sars-CoV-2 RNA استفاده می‌کند.

در تست آنتی بادی، به جای اطمینان از وجود ویروس در بدن، وجود پروتئین ویروس تشخیص داده می‌شود. اگر نمونه تست فردی حاوی پروتئین‌های ویروسی باشد، به آنتی بادی‌ها می‌چسبند. به این ترتیب حضور ویروس کرونا تشخیص داده می‌شود.

برخی از کشورها استفاده از کیت‌های تست سریع آنتی بادی را برای تشخیص کووید 19 در مناطق مهار شده، تصویب کرده و اجرا می‌کنند. در نوع تست کرونا از طریق آنتی بادی، می‌توان به این مسئله پی برد، آیا این فرد مبتلا شده و بهبود پیدا کرده‌اند یا هنوز در حال مبارزه با بیماری است. در واقع این تست به افراد کمک می‌کند تا بدانند که آنتی بادی‌های مناسب برای مبارزه با این بیماری در بدن آن‌ها وجود دارد.

تست آنتی بادی کووید 19، آنتی بادی‌های ایمونوگلوبولینM  (IgM) و آنتی بادی ایمونوگلوبولینG  (IgG) را هدف قرار می‌دهد که مخصوص ویروس کرونای سارس 2 هستند. سیستم ایمنی بدن هنگام بیماری، IgM تولید می‌کند و IgG یعنی واکنش ایمنی بدن کامل است.

این بدان معنی است که اگر فرد دارای IgM آنتی بادی است، نشان می‌دهد که هنوز ویروس در بدنش حضور داشته و قادر به انتقال آن به افراد دیگر است. اگر خون فردی فقط حاوی آنتی بادی IgG باشد، بدان معنی است که بدن آن فرد عفونت بیش از حد دارد. اگر هر دو آنتی بادی IgM و IgG در بدن وجود داشته باشد، فرد در مرحله میانی عفونت قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha