نگرانی از برگزاری کنکور سراسری با توجه به اوج‌گیری کرونا/ پیش‌بینی بازگشت محدودیت‌ها تا چند روز آیندهجانشین معاون برنامه‌ریزی ستاد فرماندهی مقابله با کرونا‌ی تهران گفت: با توجه به اوج‌گیری کرونا پیش‌بینی می‌کنم، محدودیت‌ها تا چند روز آینده باز ردد.

نگرانی از برگزاری کنکور سراسری با توجه به اوج‌گیری کرونا/ پیش‌بینی بازگشت محدودیت‌ها تا چند روز آینده

سلامت نیوز:نگرانی از برگزاری کنکور سراسری با توجه به اوج‌گیری کرونا/ پیش‌بینی بازگشت محدودیت‌ها تا چند روز آیندهجانشین معاون برنامه‌ریزی ستاد فرماندهی مقابله با کرونا‌ی تهران گفت: با توجه به اوج‌گیری کرونا پیش‌بینی می‌کنم، محدودیت‌ها تا چند روز آینده باز ردد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«علی ماهر» جانشین معاون برنامه‌ریزی ستاد فرماندهی مقابله با کرونا‌ی تهران  با اشاره به پیشنهادات مطرح شده از طرف ستاد مقابله با کرونای تهران به ستاد ملی در مورد ایجاد محدودیت و جلوگیری از برگزاری مراسم‌های عروسی و ترحیم گفت: پیشنهادات به ستاد ملی داده شده است و منتظر هستیم نتیجه به ما ابلاغ شود تا آن را اعلام کنیم. با توجه به این پیشنهادات، پیش‌بینی می‌کنم، محدودیت‌ها تا چند روز آینده باز گردد.


ماهر با بیان اینکه خطر ابتلا در وسایل نقلیه‌ی عمومی در پیشنهادهایی که به ستاد ملی ارائه شده، وجود دارد، گفت: در مورد کاهش نیروی انسانی در اماکن، ترددهای شهری و جلوگیری از برگزاری همایش‌ها، گردهمایی‌ها مثل جشن‌های عروسی و عزا پیشنهادهایی به ستاد ملی ارائه دادیه‌ایم و قرار است که جواب آن امروز ابلاغ شود.


وی در رابطه با تصمیم ستاد ملی برای برگزاری کنکور سراسری گفت: کنکور به صورت سراسری است و تصمیم آن با ستاد ملی است و به ستاد تهران مربوط نمی‌شود، ولی طبیعتا تمام افرادی که مدیریت کووید 19 را در کشور بر عهده دارند، نگران برگزاری کنکور سراسری هستند، با توجه به اینکه داوطلبان در ساعاتی طولانی در یک محل تجمع می‌کنند، خطر ابتلا را بالا می‌برد، اما تصمیم‌گیری درباره کنکور سراسری، آزمون دستیاری پزشکی، کنکور ارشد و دکتری که زمان برگزاری‌شان هم بسیار نزدیک است، برعهده‌ی ستاد ملی یعنی رئیس‌جمهور و دکتر نمکی است، فعلا در حال بررسی پیشنهادها هستند تا تصمیم نهایی را بگیرند، اما در مورد لغو آن صحبتی نشده است.


جانشین معاون برنامه‌ریزی ستاد فرماندهی مقابله با کرونا به موضوع طرح ترافیک برای کنترل کرونا اشاره کرد و گفت: استاندار پیشنهاد لغو طرح ترافیک را داده، اما همچنان چیزی به ما ابلاغ نشده است، طبیعتا استفاده از حمل ونقل عمومی می‌تواند، خطر ابتلا به کرونا را بیشتر کند و از طرف دیگر هم در واقع حذف طرح ترافیک در مناطق مرکزی شهر باعث ایجاد ازدحام خواهد شد، باید نفع و ضرر طرح ترافیک با هم بررسی شود، اما به عنوان پیشنهاد از سوی مقامات وزارت بهداشت فعلا تعویق طرح ترافیک مطرح شده که هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است.


ماهر بیان کرد: در بحث وجود خطر این بیماری، همایش‌ها، مراسم‌های عروسی و ترحیم از جاهایی است که مصداق آلودگی را در آن دیدیم و بسیاری از افراد که به ویروس کرونا مبتلا شدند در این گونه فضاها درگیر این ویروس شدند، البته به جز این شاید بزرگ‌ترین دلیل شیوع، عدم رعایت پروتکل‌ها باشد، چون اگر پروتکل‌ها رعایت شود مشکل جدی وجود ندارد، اما با کاهش رعایت پروتکل‌ها در سطح تهران مواجه هستیم.


وی در مورد تاثیر تبلیغات فرهنگی در رابطه با رعایت موارد بهداشتی ادامه داد: درباره پویش من ماسک می‌زنم وزارت بهداشت با رسانه‌های مختلف همکاری خوبی را شروع کردند و به شدت پیگیر آموزش‌های محیطی در فضای شهری و رسانه هستند، اما این موضوع می‌طلبد که افراد حساست لازم را داشته باشند و طبق پیش بینی من محدودیت‌ها تا چند روز آینده باز می‌گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha