چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 296392

عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت در خصوص ابلاغیه جدید تعرفه درمان اعتیاد گفت: بر اساس محاسبات صورت گرفته برای یک دوره درمان اعتیاد که مدت آن بسته به تشخیص پزشک معالج است، در صورتی که فرد معتاد برای درمان اعتیاد به مراکز خصوصی مراجعه کند، ماهیانه ۸۱ هزار تومان و در صورتی که به مراکز دولتی مراجعه کند ماهیانه ۳۳ هزار تومان پرداخت می‌کند.

هزینه ماهانه درمان اعتیاد چقدر است؟

سلامت نیوز:عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت در خصوص ابلاغیه جدید تعرفه درمان اعتیاد گفت: بر اساس محاسبات صورت گرفته برای یک دوره درمان اعتیاد که مدت آن بسته به تشخیص پزشک معالج است، در صورتی که فرد معتاد برای درمان اعتیاد به مراکز خصوصی مراجعه کند، ماهیانه ۸۱ هزار تومان و در صورتی که به مراکز دولتی مراجعه کند ماهیانه ۳۳ هزار تومان پرداخت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ، عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ضمن تشریح تغییرات ابلاغیه جدید تعرفه درمان اعتیاد، از اختصاص کد یکتا به معتادان مجهول‌الهویه برای درمان سرپایی اعتیاد در قالب پوشش بیمه‌ای خبر داد.


سید محمد دریجانی، عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت، در خصوص ابلاغیه جدید تعرفه درمان اعتیاد، گفت: بر اساس محاسبات صورت گرفته برای یک دوره درمان اعتیاد که مدت آن بسته به تشخیص پزشک معالج است، در صورتی که فرد معتاد برای درمان اعتیاد به مراکز خصوصی مراجعه کند، ماهیانه ۸۱ هزار تومان و در صورتی که به مراکز دولتی مراجعه کند ماهیانه ۳۳ هزار تومان پرداخت می‌کند و مابقی این مبلغ توسط بیمه سلامت پرداخت خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه سازمان بیمه سلامت متولی بیمه درمان معتادان سرپایی برای تمامی معتادان در تمامی سازمان‌های بیمه‌گر است، ادامه داد: این یعنی، چه فرد معتاد دفترچه بیمه سلامت داشته باشد و چه دفترچه بیمه تامین اجتماعی و... سازمان بیمه سلامت موظف به خدمت رسانی به این افراد خواهد بود.


دریجانی درباره تغییرات ابلاغیه جدید تعرفه درمان اعتیاد نسبت به سالیان گذشته، توضیح داد: در گام اول میزان تعرفه و سطح خدماتی که پوشش می‌دهیم افزایش پیدا کرده است و از سوی دیگر نیز افراد فاقد هویت نیز در صورتی که بهزیستی برایشان کد یکتا به سازمان بیمه سلامت ارائه دهد، می‌توانند خدمات مقتضی چه برای درمان اعتیاد و یا سایر خدمات را دریافت کنند. تا پیش از این افراد فاقد هویت نمی‌توانستند از این خدماتی که در مراکز ترک اعتیاد با پوشش بیمه انجام می‌شود، بهره ببرند که ابلاغیه جدید درمان سرپایی اعتیاد این مشکل را برطرف کرد.


وی با تاکید بر اینکه برخی معتادان متجاهر ممکن است فاقد شناسنامه و هویت باشند، تصریح کرد: این افراد تا پیش از این ابلاغیه مغفول مانده بودند، اما اکنون اگر از سوی بهزیستی با ارائه کد یکتا به ما معرفی شوند، دفترچه بیمه برایشان صادر خواهد شد. با صدور دفترچه بیمه می‌توانند از خدمات درمانی از جمله ترک اعتیاد استفاده کنند. کد یکتا به طور کلی مربوط به افراد مجهول‌الهویه است که با ارائه آن صدور دفترچه بیمه انجام می‌شد که امسال معتادان فاقد هویت هم می‌توانند این کد را اخذ کنند.


عضو کمیته بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: ملاک ما معرفی فرد فاقد هویت از سوی بهزیستی است و دیگر در مورد اینکه فرد اتباع خارجی است یا یک ایرانی است سوالی نمی‌کنیم.


وی درباره نحوه فعالیت سامانه پاوا، اظهار کرد: زمانی که سازمان بیمه‌گر با مراکز ترک اعتیاد سرپایی قرارداد می‌بندد، مرکز موظف می‌شود تا هر خدمتی که به معتاد می‌دهد را در این سامانه ثبت کند و بر اساس ثبت در این سامانه در پایان ماه اسناد مراکز ترک اعتیاد سرپایی بررسی می‌شود و پرداخت‌هایمان را انجام می‌دهیم. بر این اساس درمان ترک اعتیاد سرپایی مکانیزه انجام می‌شود.


دریجانی ادامه داد: پرداخت‌های ما به مراکز ترک اعتیاد سرپایی از زمان عقد قرارداد آغاز خواهد شد و تاکنون قرارداد ۱۰۴ مرکز در سامانه پاوا ثبت شده که برای ۲ هزار و ۹۹۴ نفر بیمه سلامت، ۲ هزار و ۷۳۳ بیمه شده مربوط به سازمان تأمین اجتماعی و ۱۸۲ بیمه شده هم نیروی مسلح هستند. این خدمات با هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان‌ها انجام می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha