استاندار تهران با اشاره به روند صعودی مبتلایان کرونا، گفت: اگر وضعیت تهران به بحران برسد، کنترل آن بسیار دشوار می‌شود.

اگر وضعیت تهران به بحران برسد، کنترل آن بسیار دشوار می‌شود

سلامت نیوز:استاندار تهران با اشاره به روند صعودی مبتلایان کرونا، گفت: اگر وضعیت تهران به بحران برسد، کنترل آن بسیار دشوار می‌شود.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر انوشیروان محسنی بندپی نیز در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، نظارتی، نیروهای مسلح و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های مدافعان عرصه سلامت در استان تهران، ارائه راهکارهای لازم با هدف ایجاد حساسیت بیشتر مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا را ضروری دانست.


وی با اشاره به روند صعودی مبتلایان به کرونا خاطرنشان کرد: تا زمانیکه داروی موثر و واکسن پیشگیری از کرونا در دسترس عموم قرار نگیرد، باید ملاحظات بهداشتی در بالاترین سطح اعمال و عوامل انتقال ویروس به پایین‌ترین سطح برسد.
استاندار تهران علم تحلیل اپیدمیولوژی را برای کنترل کرونا از سوی دستگاه‌های تصمیم گیر و سیاست گذار کشور  ضروری دانست و استفاده از تجارب ارزنده کارشناسان این حوزه را خواستار شد.

استفاده از تخصص‌های بین رشته ای، مدل سازی و شبیه سازی یکی دیگر از مواردی بود که استاندار تهران برای پیشگیری از اپیدمی‌ها خواستار شد و گفت: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک می‌تواند به میزان قابل توجهی از کرونا پیشگیری کند.
استاندار تهران استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و تجمعات را بیشترین عامل شیوع کرونا ذکر کرد و افزود: اگر چنانچه وضعیت تهران به بحران برسد، کنترل آن بسیار دشوار خواهد شد.
کاهش ظرفیت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، لغو طرح ترافیک، تقلیل ساعت کاری و یا استفاده از ۵۰ درصد نیروی انسانی ادارات، استفاده از ظرفیت‌های دورکاری و اجرایی شدن غربالگری توسط دستگاه‌های مختلف از دیگر مواردی بود که دکتر بندپی توضیحاتی درباره آن ارائه داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha