فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، ویروس کرونا را بسیار مخرب و خطرناک توصیف کرد و گفت: اپیدمی مانند جنگ است، تعارف بردار نیست.

مقابله با کرونا تعارف بردار نیست/کاهش سن بیماران

سلامت نیوز:فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، ویروس کرونا را بسیار مخرب و خطرناک توصیف کرد و گفت: اپیدمی مانند جنگ است، تعارف بردار نیست.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از مهر، علیرضا زالی، در برنامه تیتر امشب شبکه خبر شرایط تهران را سخت، شکننده و ناپایدار دانست و افزود: تهران در سه هفته اخیر شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند و میزان مراجعات سرپایی و میزان تست‌های مثبت و میزان بستری‌ها در بخش‌های عادی و ویژه همه با افزایش روبروست و به نظر می‌رسد در شرایط جدید مردم و مسئولان با نگرانی‌های زائد الوصفی روبرو خواهند بود.


وی گفت: ما علاوه بر افزایش کمی مراجعان به بیمارستان‌ها با علائم گسترده‌تر بیماری مواجهیم، تنگی نفس، تب، خستگی مفرط، ضعف، اختلال در وضعیت حرکتی در افراد مسن، علائم گوارشی، اسهال همراه با تب، کم اشتهایی و بی اشتهایی و از دست دادن بویایی که این‌ها در سه هفته اخیر الگوی حادتری پیدا کرده است.


زالی با اشاره به اینکه ویروس کرونا بسیار خطرناک و مرموز و مسری و ناشناخته و مخرب است، ادامه داد: افرادی با تنوع سنی بیشتری در بین مراجعین به بیمارستان‌ها هستند بیشترین مراجعین ما بین ۵۰ تا ۵۹ سال هستند در حالی قبل از این ۶۰ سال به بالا بودند و میانگین سنی ۳۰ تا ۳۹ سالگی هم رتبه دوم مراجعین به بیمارستان‌ها را دارد.


وی گفت: در بسیاری از موارد افراد دارای علائم گمراه کننده هم هستند داریم مواردی که سی تی اسکن نرمال است، اما تست پس سی آر آنها مثبت می‌شود.
زالی با اشاره به افزایش تعداد کسانی که به بستری نیاز دارند درباره علل شرایط به وجود آمده است، افزود: سفرهایی که در خرداد ماه انجام گرفت، بازگشایی‌ها و رعایت نکردن پروتکل‌ها و کاهش حساسیت‌ها می‌تواند از عوامل بازگشت بیماری باشد.


وی با بیان اینکه تلاش این است که مداخلات ما و محدودیت‌ها به نحوی باشد که به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم آسیبی نرسد، گفت: پیشنهاد ما این است که برخی از مداخلات که می‌تواند به مناسبات اقتصادی آسیب نزند برای دو هفته اجرا شود از جمله کاهش سفرها و کاهش حضور کارمندان.
زالی در خصوص پیشنهاد تعلیق برگزاری‌های برخی آزمون‌ها هم، افزود: شرایط تهران برای میزبانی مهمانان آزمون مناسب نیست و پیشنهاد ما این است که به زمان دیگری موکول شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha