معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از بررسی و اصلاح ماده واحده ای خبر داد که به موجب آن پس از چند دهه فعالیت حرف پزشکی در بافت مسکونی تعیین تکلیف می شود.

اصلاح قانون "فعالیت حرف پزشکی در بافت مسکونی" پس از 33 سال

سلامت نیوز: معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از بررسی و اصلاح ماده واحده ای خبر داد که به موجب آن پس از چند دهه فعالیت حرف پزشکی در بافت مسکونی تعیین تکلیف می شود.

به گزارش سلامت نیوز، عبدالرضا گلپایگانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به حادثه کلینیک سینا  و فعالیت این مرکز در بافت مسکونی، گفت: طرح‌ها و برنامه های شهرسازی با هدف استقرار مراکز سکونت و کار در مکان مناسب و توزیع درست آنها در شهر، تهیه و تدوین می شود  بگونه‌ای که در یک شهر باید هر چیزی در جای خود قرار گیرد تا موجب آسایش و آرامش مردم شود. هرچند شهر ما با این وضعیت فاصله طولانی دارد اما لازم است که همگان تلاش خود را برای بهبود این وضعیت بکار گیرند.

وی با بیان اینکه در کشور ما نیز اصول فنی هنجارها، باید و نبایدهای ساختمان  در چارچوب مقررات ملی ساختمان، مشخص شده است، افزود: ساخت و سازها با کنترل عوامل شهرداری و مهندسان ناظر به سطح نسبتا قابل قبولی رسیده است اما در بهره برداری از ساختمان ها، آشفتگی‌هایی موجود بروز حوادث می شود که یک دسته از این آشفتگی‌ها به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 66 مرتبط می‌شود که آنهم قانون  "استقرار حرفه های وابسته به پزشکی در خانه ها و آپارتمان های مسکونی"‌ است که این استقرار  را مجاز کرده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه کلینیک سینا در کوچه‌ای شلوغ و با عرض نامناسب مستقر شده چراکه در ابتدا این ساختمان برای امور مسکونی بوده است، گفت: انتظار است با بازنگری در این ماده واحده، پزشکان و نیروهای درمانی در ساختمان‌های درمانی، در مکان مناسب و فضایی منطبق با اصول ایمنی و فنی مستقر شوند که در همین راستا فرآیند اصلاح این ماده قانونی در کمیسیون زیربنایی دولت نیز بررسی و تایید شده است.

وی با بیان اینکه اصلاحیه این ماده منتظر ارسال به مجلس است، گفت: در این لایحه بحث استقرار حرفه‌های وابسته به پزشکی در کل ساختمان مطرح است چراکه اگر کل ساختمان تبدیل به مرکز درمانی شود این کلینیک یا ساختمان پزشکان باید در پهنه کار و فعالیت باشد و اجازه ندارد که در بافت مسکونی فعالیت کند و در یک دوره زمانی سه ساله باید این فرآیند اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha