سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان همچنان رو به افزایش است و شرایط فعلی نشان می‌دهد که این بیماری تحت کنترل نبوده و همه‌گیری آن با سرعت رو به گسترش است.

شیوع کووید-۱۹ در جهان تحت کنترل نیست

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) هشدار داد: موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در جهان همچنان رو به افزایش است و شرایط فعلی نشان می‌دهد که این بیماری تحت کنترل نبوده و همه‌گیری آن با سرعت رو به گسترش است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، بیماری کووید-۱۹ در بیشتر نقاط جهان تحت کنترل نیست و شیوع آن در حال تشدید است.


«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در این باره گفت: مجموع موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان طی شش هفته گذشته دو برابر شده است. همچنین شواهد حاکی از آن است که شیوع این بیماری در کشورهای ایالات متحده آمریکا، برزیل و هند که بیشترین آمار مبتلایان و تلفات را گزارش کرده‌اند کاهشی نداشته است.


وی افزود: زمانیکه کشورها بر اساس تدابیر و اقدامات بهداشت عمومی رویکردهای جامعی از قبیل شناسایی افراد آلوده به کروناویروس، قرنطینه آنان، انجام تست تشخیصی و شناسایی افراد مرتبط با بیماران را اتخاذ کنند می‌توانند شیوع بیماری را تحت کنترل داشته باشند اما در بیشتر نقاط جهان این ویروس همچنان تحت کنترل نیست و وضعیت شیوع آن تشدید شده است.


تاکنون بیش از ۱۲ میلیون نفر در جهان به کروناویروس جدید آلوده شده و بیش از ۵۶۲ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.
به گزارش اسکای نیوز، درحالیکه در بسیاری از کشورها توجهات به سمت بروز احتمالی موج دوم بیماری هدایت شده، سه کشور ایالات متحده آمریکا، برزیل و هند همچنان با بحران موج نخست این بیماری دست به گریبان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha