چشم‌پزشک گفت: استفاده از عینک حالتی محافظت‌کننده دارد اما به صورت قطعی از ورود ویروس به چشم جلو‌گیری نمی‌کند.

چگونه از چشم‌ها در برابر «کرونا» محافظت کنیم؟

سلامت نیوز:چشم‌پزشک گفت: استفاده از عینک حالتی محافظت‌کننده دارد اما به صورت قطعی از ورود ویروس به چشم جلو‌گیری نمی‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سهیل ادیب مقدم چشم‌پزشک در پاسخ به پرسشی درباره روش‌های مراقبت از چشم در برابر ویروس کرونا اظهار داشت: افراد تا جای ممکن باید از حضور در معرض جمعیت زیاد پرهیز کنند و درجاهای شلوغ از ماسک و شیلد استفاده کنند، همچنین استفاده از عینک حالتی محافظت‌کننده دارد اما به صورت قطعی از ورود ویروس به چشم جلو‌گیری نمی‌کند.


وی در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر شست‌وشوی چشم با چای سیاه اظهار داشت: در چای ماده‌های تانن وجود دارد اما ممکن است در چای قارچ هم وجود داشته باشد و مشکلی را برای چشم ایجاد کند، استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای که شامل غذاهای دریایی و روغن زیتون است می‌تواند در تقویت بینایی نقش داشته باشد.


ادیب مقدم افزود: چشمان خود را نمالید، هرچند از بین بردن این عادت سخت است. در صورت خارش مداوم چشم، قطره‌های مرطوب‌کننده چشم ممکن است به رفع خارش‌های چشمی کمک کنند. قبل و بعد از ریختن قطره در چشم، دستان خود را به مدت ۲۰ ثانیه بشویید. اگر نیاز است که چشمان خود را لمس کنید، به جای استفاده از انگشتان از دستمال استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha