پزشکان می توانند به کمک سی تی اسکن ناهنجاری های قلبی که منجر به مرگ ناگهانی ورزشکاران می شوند را با اطمینان بیشتری تشخیص دهند و باید هر زمان که یک ورزشکار سالم با انجام فعالیت ورزشی علائم قلبی راتجربه می کند این تست را بکار برند.

آزمایش فوق بر اساس توموگرافی قلب است که می تواند ناهنجاری های موجود در عروق کرونر را نشان دهد.
بنابراین زمانی پزشک به وجود یک ناهنجاری کرونر در ورزشکاری که علائم ناراحتی قلبی عروقی مربوط به انجام حرکات ورزشی داشته مظنون می شود ، باید سی تی اسکن کرونر را بعنوان استاندارد طلایی برای تشخیص در نظر گیرد.
از هر صد تا سیصد هزار ورزشکار یک نفر ناهنجاری کرونر دارد که در آن یک رگ کرونر از بخش غیر طبیعی قلب منشا گرفته با جریان خون طی انجام حرکت ورزشی تداخل می کند.
اما بیش از نیمی از جوانان ورزشکار با چنین نواقص قلبی ممکن است پیش از وقوع مرگ ناگهانی قلب هیچ علامتی را تجربه نکنند.
درحالیکه آنژیوگرافی کرونر می تواند یک رگ خونی را که در جای نامناسب قرار گرفته تشخیص دهد ، همیشه قادربه تعیین جهت جریان خون نیست که در تشخیص مهلک بودن جریان اهمیت زیادی دارد. از طرفی این تست خطراتی را درپی دارد زیرا نیازمند تزریق ماده کنتراست به بدن و وارد کردن کاتاتر به داخل قلب است.
هر زمان که یک ورزشکار سالم از درد قفسه سینه شکایت می کند ، با ورزش دچار غش یا تپش غیر طبیعی قلب می شود پزشک باید به ناهنجاری های قلب مظنون شده و او را تحت سی تی اسکن کرونر قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha