محققان، عامل اصلی افزایش تعداد دیابتی‌ها در دنیا را توسعه رژیم های غذایی غربی و استفاده از غذاهای آماده در كشورهای در حال توسعه می دانند كه به شدت باعث رشد میزان چاقی شده است.

سلامت نیوز: محققان، عامل اصلی افزایش تعداد دیابتی‌ها در دنیا را توسعه رژیم های غذایی غربی و استفاده از غذاهای آماده در كشورهای در حال توسعه می دانند كه به شدت باعث رشد میزان چاقی شده است.
 بر اساس گزارش جدیدی كه آمار دیابتی‌های جهان را 350 میلیون نفر اعلام كرده است چاقی ناشی از تغییر سبك رژیم های غذایی و افزایش طول عمر مهمترین علل این اتفاق هستند.

دیابت نوع 2 شایع‌ترین نوع دیابت است كه بین 85 تا 95 درصد موارد را تشكیل می‌دهد و معمولا مرتبط با چاقی است. در این حالت بدن قادر به تولید انسولین كافی برای شكستن گلوكزها نبوده و قند خون بالا می رود.

به نوشته گاردین میزان گلوكز افراد در آمریكا با سرعتی بیش از دو برابر اروپای غربی در طی 3 دهه گذشته افزایش داسته است. در میان كشورهای ثروتمند دیابت و گلوكز در آمریكا، مالت و نیوزلند و اسپانیا بیشترین موارد و در هلند اتریش و فرانسه كمترین موارد بوده است. به رغم شیوع چاقی در بریتانیا اما میزان دیابت كمتر از اكثر سایر كشورهای پردرآمد بوده است.

در سایر كشورها، كشورهای جزیره ای اقیانوس آرام هم یكی از بالاترین آمارها را داشته و عربستان سعودی هم به همین صورت بوده است.

میزان گلوكز خون به ویژه در جنوب آسیا، آمریكای لاتین، دریای كارائیب، آسیای مركزی، شمال آفریقا و خاورمیانه هم بالا بوده است.

كمترین میزان گلوكز هم در كشورهای صحرای آفریقا و بعد از آن در شرق و جنوب شرق آسیا بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha